Jak promować Urząd Pracy i budować jego wizerunek w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram biorąc pod uwagę trendy marketingu online na rok 2025 roku. Jak tworzyć atrakcyjną oprawę graficzną do treści – Kraków
- Przegląd i omówienie możliwości działań online oraz obowiązujących trendów marketingu online na rok 2025.
- Jak się komunikować dzisiaj z odbiorcami – czym jest efektywna komunikacja?
- Czy znasz swoich odbiorców? – ćwiczenie.
- Dlaczego wyznaczanie celów ma znaczenie (metoda SMART-ER) – ćwiczenie.
- Media społecznościowe – funkcjonalności, działanie, efekty:
- od czego zacząć działania w social media,
- jak i dlaczego przygotować plan działań oraz komunikacji,
- jak zorganizować i usprawnić pracę na kilku platformach,
- jak zaciekawiać treścią i dlaczego różnorodność jest efektywna.
- Inne możliwości promocji: influencer marketing, podcasting, webinaria, video edukacyjne.
- Kto jest użytkownikiem Facebooka w Polsce dzisiaj?
- pierwsze kroki na nowym fanpage jeśli go nie mamy lub sprawdzamy te punkty, jeśli uczestnicy mają już działający fanpage,
- znaczenie cover photo
- co w zdjęciu profilowym,
- dlaczego warto używać przycisk CTA,
- dlaczego warto uzupełnić informacje o Urzędzie,
- omówimy ustawienia i różnorodność publikacji, jakie są aktualnie dostępne na fanpage:
- różnorodne posty, link post, video, live, pokaz slajdów, infografika, cykl, promocja wydarzenia, relacja 24h, rolka czyli tzw. Reels, live, wydarzenie.
- pierwsze kroki na nowym fanpage jeśli go nie mamy lub sprawdzamy te punkty, jeśli uczestnicy mają już działający fanpage,
- Przyjrzymy się algorytmowi Meta i wskażę działania, formaty treści, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
- Pokażę jak sprawnie prowadzić stronę na FB:
- jak pisać angażujące różnorodne posty,
- i jak je planować (narzędzie Meta Business Suite),
- gdzie sprawdzać wyniki (statystyki).
- Omówimy język, jakim warto komunikować się z odbiorcami dzisiaj.
- Przedstawię inspiracje z innych stron Facebook z różnych sektorów.
- Powiem jak dzięki grupom zwiększać zasięg, jak je zakładać i wyszukiwać.
- Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć oraz promować, żeby event został zauważony (proces promocji projektu, eventu).
- Opowiem jak wykorzystać Chat GPT do tworzenia postów, reelsów, relacji.
- Pokażę jak wykorzystać Managera Reklam do tworzenia postów z przekierowaniem bezkosztowo.
- Będzie też czas na dyskusję, wymianę i odkrywanie nowych możliwości – wspólnie.
- Jakich odbiorców zyskasz na Instagramie – dane 2025?
- Co nam daje prowadzenie oficjalnego profilu na Instagramie?
- Co wyróżnia Instagram – zasady działania, możliwości, formaty, strona wizualna.
- jak uzupełnić profil – poznamy jego elementy:
- znaczenie bio wraz z aktywnym linkiem (linktr.ee),
- zdjęcie profilowe,
- nazwa profilu a nazwa Urzędu,
- zapisane relacje – czemu służą,
- siatka/relacje, czyli Insta Story a Reels:
- czym jest siatka i co warto na niej publikować,
- czy posty na Instagramie wymagają treści czy nie,
- czy można prowadzić profil tylko w oparciu o grafiki,
- jak dobierać #hashtagi i dlaczego to takie ważne,
- co oprócz #hashtagów, które mają zniknąć
- jak tworzyć atrakcyjne dla odbiorców Insta Story, czyli relacje:
- tu i teraz, częsty kontakt z Urzędem,
- angażowanie odbiorców,
- opowiadanie historii zdjęciami wraz z muzyką oraz linkiem.
- jak uzupełnić profil – poznamy jego elementy:
- Czym jest Instagram Reels (rolki) – jak wykorzystać ten format efektywnie i zasięgowo dla instytucji:
- inspiracje do tematów rolek,
- sposoby na ich tworzenie w Canva,
- na co trzeba zwrócić uwagę przy montażu.
- Jak korzystać z Meta Business Suite dla Instagrama i co nam to ułatwia.
- Jak działają poszczególne formaty, jak działa algorytm, jak działać żeby rozwijać profil.
- Jakie nowości mamy na IG i jak je wykorzystać.
- Inspiracje – przykłady ciekawych kont na IG, przykłady postów, Insta Story i rolek.
- Canva.com – omówienie funkcjonalności, możliwości narzędzia oraz wskazanie ich poprzez tworzenie grafiki online w trakcie omawiania przed zaproszeniem do ćwiczeń praktycznych:
- wybór szablonu czy własna kreatywność przy budowie grafiki,
- dobór fontów do użytku w grafikach oraz kolorów marki – dlaczego to takie ważne,
- użycie koloru ze strony www w grafice – aplikacja,
- darmowe zdjęcia i video do użycia w grafikach (licencja CC0),
- przyciągająca uwagę ciekawą grafika do posta (formaty, składowe) – czyli jaka,
- różne formaty (post, relacja, rolka, grafika do wydarzenia, do grupy) w spójnych grafikach (wydarzenia, rekrutacja, nabór itd.),
- cykle tematyczne – co to takiego i jak robić do nich grafiki do postów lub relacji,
- ruchome fonty i elementy graficzne na grafikach – animacje i ruch w pokazie slajdów, rolkach, filmach ze zdjęć w połączeniu z video,
- usunięcie tła ze zdjęcia i wykorzystanie go, dodatkowe narzędzia, pytania, dyskusja.
- pytania, dyskusja, wymiana.
- Programy szkoleń będą aktualizowane wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
- Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
- Każdy z uczestników będzie mógł się skontaktować z trenerką w 7 dni po szkoleniu, a otrzyma wsparcie i pomoc, gdyby napotkał na problemy we wdrażaniu nabytej wiedzy.
Uwagi!
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Cena szkolenia bez noclegu: 1970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: szkolenie, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat-wydruk, przerwy kawowe, obiady.
Cena szkolenia z noclegiem: 2970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: szkolenie, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat-wydruk, przerwy kawowe, obiady, 1 nocleg ze śniadaniem w pobliskim hotelu.
Uwaga: Przy zgłoszeniu co najmniej 2 osób z jednego Urzędu Pracy możemy negocjować ceny!
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w ostatnim dniu szkolenia.
POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Comments are closed