Jak wykorzystać trendy 2024 do komunikacji i promocji instytucji publicznej w social media – Facebook, Instagram, Canva, Chat GPT
- Umiejętność pełniejszego wykorzystywania potencjału oficjalnej strony na Facebooku i Instagramie.
- Wiedza o tworzeniu angażujących postów wraz z przyciągającymi uwagę grafikami.
- Umiejętność tworzenia postów oraz ich planowania w Meta Business Suite.
- Wykorzystanie potencjału wydarzenia, grup, transmisji na żywo, rolek i relacji – jak ich używać w codziennej komunikacji z odbiorcami.
- Umiejętność ulepszania komunikacji dzięki analizie i wyciąganiu wniosków ze statystyk strony.
- Poznanie zasad prostej i zrozumiałej komunikacji z odbiorcami.
- Poznanie zasad tworzenia grafik, znaczenia kolorów czy fontów (czcionek) oraz wiedza jak je dobierać i dbać o spójność swojego wizerunku online.
- Uczestnicy będą samodzielnie pracowali w Cavna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych projektów do różnorodnych potrzeb.
- Poznanie darmowych baz zdjęć, muzyki i video, których można używać do tworzenia grafik.
- Uczestnicy nauczą się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów. Poznają też możliwości wykorzystani AI (Sztuczna Inteligencja) w tworzeniu zdjęć/grafik również w Canva.com
- Przyjrzenie się instrumentom tworzenia treści takim jak formuły copywriterskie, również w wykonaniu Chat GPT (wersja bezpłatna):
- Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady oraz jak go możesz wykorzystać w codziennej pracy.
- Poznasz 3 formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz od razu zastosować w swojej pracy.
- Nauczysz się pisać skuteczne prompty, czyli polecenia do Chat GPT.
- Poznasz narzędzia i aplikacje sztucznej inteligencji do wykorzystania do tworzenia różnych treści (tekstów i grafik) w swojej pracy.
Dzień 1 – Facebook i Instagram w 2024 roku
- Przyjrzymy się kluczowym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
- Wskażę NOWOŚCI, nowe funkcjonalności na obu platformach oraz sposoby na ich wykorzystanie do zwiększenia zasięgów oraz zaangażowania odbiorców.
- Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik, video, rolek do wymogów platform.
- Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story). Przyjrzymy się możliwościom planowania treści w Meta Business Suite.
- Omówię składowe aktualnego algorytmu obu platform i wskażę działania, formaty treści, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
- Pokażę na przykładach jak pisać angażujące posty (składowe takich treści, CTA)
- Przyjrzymy się popularnym i lubianym stronom na Facebooku i Instagramie – dyskusja, wymiana doświadczeń.
- Uczestnicy dowiedzą się jak dzięki uczestnictwu w grupach zawierających naszych odbiorców można zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku. Odpowiem na pytanie jak i dlaczego warto zakładać grupy na Facebooku,
- Opowiem jak i do jakich celów wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
- Omówię potencjał Insta Story(relacje) i Reels(rolki) oraz hight lights na IG.
- Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG i odpowiemy sobie, czy na FB warto ich używać
- Jak efektywnie prowadzić oba konta jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała, uzupełniała, a nie powielała
- Jak komunikować się w prosty, zrozumiały dla odbiorców sposób – jakiego języka należy dziś używać w social media
- Jak angażować odbiorców? – magia CTA.
- Dlaczego warto zachęcać do pozostawania w kontakcie – dodawanie strony do ulubionych?
- Jak publikować zewnętrzne treści na Facebooku, a jak na Instagramie (artykuły, cytaty, posty z innych profili). Dlaczego warto to robić?
- Wskażę czym się różni hejt od krytyki, omówię procedury jakie można stworzyć na wypadek wystąpienia obu. Dlaczego pomoże nam w tym regulamin strony – przykład.
- Przejrzymy wspólnie kilka stron uczestników i omówimy je (w zależności od liczebności grupy).
- Omówię narzędzia pomagające w prostej i zrozumiałej komunikacji w social media.
Dzień 2 – Materiały wizualne – kreacja w bezpłatnej wersji Canva.com oraz wykorzystanie formuł copywriterskich i Chat GPT do tworzenia różnorodnych treści do social media.
- Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
- Trendy w grafice na rok 2024.
- Wskażę zasady jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
- Omówię znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
- Przedstawię możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
- Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
- Animowanie grafik, napisów i zdjęć – tzw. mikro ruchy w grafikach
- AI w Canva – stwórz obraz jaki chcesz!
- Jak usunąć tło ze zdjęć i jak ich użyć do budowania grafiki.
- Rozpoznawanie koloru ze stron www w celu jego użycia u siebie – aplikacja
- Przedstawię dodatkowe narzędzia do tworzenia grafik (bezpłatne bazy zdjęciowe i video, muzyczne, bazy ikon). Po grafikach idziemy do treści pisanych:
- Jakie treści są Ci potrzebne do tworzenia contentu np. video i do efektywnego działania w SM. (np. scenariusz do podcastów, do rolek). I jak może Ci w tym pomóc Chat GPT.
- Poznaj 3 efektywne formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz zastosować w swojej codziennej pracy:
- Stosuj język korzyści, przekonuj odbiorców do konkretnego działania.
- 3 najpopularniejsze formuły copywriterskie do zastosowania od zaraz – ćwiczenie.
- Czym jest Chat GPT i jak z nim rozmawiać:
- 7 rzeczy, w których Chat GPT może Cię wesprzeć w Social Media.
- Co Chat GPT może zrobić dla Ciebie na etapie pisania?
- Jak najskuteczniej wykorzystać Chat GPT – dodatkowe wtyczki i ich użycie.
- Jak skutecznie rozmawiać z Chatem GPT – Prompt Engeneering.
- Analiza kilku gotowych wzorów promptów do zastosowania od zaraz.
- Przepis na stworzenie idealnego prompta.
- Czas na pytania.
Uwagi!
- Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
- Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 5-6 projektów, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.
- Program szkolenia będzie aktualizowany wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
- Uczestnicy szkolenia otrzymają 2-tygodniowy bezpłatny serwis poszkoleniowy.
Beata Tomaszek
Beata Tomaszek – absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Narodowego Centrum Kultury, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed