Dostępność instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami – WARSZTATY ONLINE
Szkolenie online jest w pełni interaktywne, to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych trenerów. Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia online posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do sal szkoleniowych.
1. Wprowadzenie do dostępności:
- podstawy prawne,
- osoby ze szczególnymi potrzebami – bariery i rozwiązania,
- Ustawa o zapewnieniu dostępności – obowiązki dla instytucji,
- projektowanie dla każdego – o co w tym chodzi? Przykłady.
2. Dostępność architektoniczna:
- wprowadzenie do projektowania uniwersalnego. Przykłady,
- racjonalne usprawnienia i dostęp alternatywny,
- wymagania minimalne – przykłady (nie)dostępności architektonicznej.
3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
- obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się,
- urządzenia wspomagające słyszenie,
- zapewnienie na stronie internetowej podmiotu publicznego o informacji o jego działalności w PJM i ETR,
- zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej we wniosku.
4. Dostępność cyfrowa:
- dostępność cyfrowa zgodnie z ustawą o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- przykłady utrudnień,
- dostępność cyfrowa dokumentów – WORD.
5. Zadania koordynatora dostępności.
6. Dostępność w zamówieniach publicznych.
7. Wnioski o zapewnienie dostępności:
- architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,
- cyfrowej.
8. Postępowanie skargowe.
Magdalena Dydyszko
Od 2015 r. związana z szeroko pojętą dostępnością. Mówi po polsku i w polskim języku migowym. Jest współautorem projektu UKE w PJM oraz prowadzenia kampanii edukacyjnych w PJM, jak również pomysłodawcą i współorganizatorem wydarzenia Sensorycznie i na serio – warsztatów połączonych z hackathonem. Bliski jest jej temat ochrony praw konsumentów i osób ze szczególnymi potrzebami na rynku kolejowym i telekomunikacyjnym. Obecnie Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, gdzie planuje, wdraża i koordynuje działania na rzecz zwiększenia dostępności. Prowadzi szkolenia dla współpracowników z obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami oraz na temat rozwiązań korzystnych dla poszczególnych grup osób z niepełnosprawnościami. Uwielbia robić coś dla ludzi i z ludźmi oraz dzielić się zdobytym doświadczeniem, wiedzą, informacjami czy dobrymi praktykami. Jak sama mówi „dostępność to odpowiedź na pytanie: Jak mogę pomóc?”
Marta Walewska
Specjalista ds. dostępności w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie od ponad 8 lat planuje, wdraża i koordynuje działania na rzecz zwiększenia dostępności. Prowadzi szkolenia dla pracowników i współpracowników instytucji kultury oraz kandydatów na trenerów szkoleń ECHOCAST (szkolenia dla kadry instytucji kultury) na temat szeroko rozumianej dostępności, obowiązujących przepisów prawnych oraz rozwiązań korzystnych dla poszczególnych grup osób z niepełnosprawnościami. Autorka materiałów szkoleniowych „Różne potrzeby zwiedzających – potrzeby osób z niepełnosprawnościami” oraz materiałów w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Czego potrzebujesz?
- Komputera ze stabilnym podłączeniem do internetu.
- Przeglądarki internetowej (Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge).
- Mikrofonu i słuchawek lub głośników.
Jak to wygląda?
- Szkolenie online w dowolnym dla Ciebie miejscu, możesz je odbyć w domu lub w swoim biurze.
- Podczas szkolenia będziesz widzieć zarówno trenera, jego prezentację, pulpit oraz tablicę multimedialną.
- Będziesz miał możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio przez mikrofon lub poprzez wbudowany mechanizm czatu.
- Jeśli masz kamerę, będziemy mogli Ciebie zobaczyć, ale nie jest to wymagane.
- W trakcie szkolenia trener będzie uwzględniał czas na przerwę.
- Po szkoleniu dostaniesz od nas e-mailem materiały szkoleniowe (prezentację) i certyfikat oraz fakturę w formacie PDF.
Comments are closed