Etyka, przeciwdziałanie korupcji i konfliktowi interesów w sektorze publicznym
- Członkowie korpusu służby cywilnej (administracja rządowa).
- Urzędnicy państwowi (pozostała administracja centralna).
- Pracownicy samorządowi, zatrudnieni na podstawie wyboru, powołania i umowy o pracę na stanowiskach urzędniczych i kierowniczych stanowiskach urzędniczych.
- Pracownicy merytoryczni ZUS i innych jednostek sektora finansów publicznych.
- wykonywania obowiązków służbowych zgodnie z zasadami etyki służby publicznej,
- stosowania standardów etycznych w aktywności pozasłużbowej, w tym w internecie,
- rozpoznawania i unikania konfliktu interesów,
- przestrzegania obowiązujących przepisów etycznych i antykorupcyjnych.
- pogłębienie wiedzy na temat etosu służby publicznej i konfliktu interesów,
- umiejętność jej zastosowania w praktycznych, także nieoczywistych przypadkach,
- umiejętność rozpoznawania i unikania ryzyk etycznych i korupcyjnych w sferze służbowej, prywatnej i w świecie wirtualnym,
- umiejętność dokonywania właściwych wyborów w kwestiach przyjmowania prezentów, świadczeń, przysług, podejmowania dodatkowej aktywności zarobkowej i niezarobkowej, społecznej i politycznej,
- umiejętność prawidłowej komunikacji i utrzymywania przejrzystych relacji z interesariuszami jednostki, które pozawalają na skuteczne działanie bez wikłania się w podejrzane relacje,
- umiejętność właściwego zachowywania się w internecie i sieciach społecznościowych,
- w przypadku stanowisk kierowniczych – umiejętność pełnienia roli etycznego lidera.
1. Etyka służby publicznej. Pomaga czy przeszkadza skutecznie rządzić? Rola kierownika jako etycznego lidera.
2. Prawne podstawy etyki służby publicznej.
3. Konflikt interesów. Czym jest i jak go unikać?
4. Konflikt interesów w zamówieniach publicznych i przy wydawaniu decyzji administracyjnych. Przepisy i ich stosowanie.
5. Dodatkowe zatrudnienie i zarobkowanie. Kiedy można podejmować, kiedy należy odmawiać?
6. Aktywność pozasłużbowa. O jakich zasadach trzeba pamiętać?
7. Prezenty, świadczenia, przysługi. Gdzie kończy się uprzejmość, a zaczyna korupcja?
8. Komunikacja i relacje z interesariuszami. Czego się wystrzegać? Jak zachować przejrzyste relacje?
9. Aktywność w internecie i sieciach społecznościowych. Jakie zasady obowiązują w świecie wirtualnym?
Maciej Wnuk
Autor i współautor wiodący szeregu publikacji z zakresu zapobiegania korupcji i przejrzystości życia publicznego, m.in.:
- „Procedury antykorupcyjne w jednostkach sektora publicznego i prywatnego”,
- „Świadomość ryzyka korupcji i zmowy przetargowej w zamówieniach publicznych”,
- „Konflikt interesów w zamówieniach publicznych”,
- „Konflikt interesów – czym jest i jak go unikać?”.
Kierował zespołem, który opracował program i materiały szkoleniowe do kursu z etyki i kultury uczciwości w służbie cywilnej. Koordynował wdrażanie systemów antykorupcyjnych w Ministerstwie Obrony Narodowej i Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Wcześniej problematyką antykorupcyjną zajmował się jako radny i kontroler w warszawskim samorządzie oraz jako członek zarządu Transparency International Polska. Jest ekspertem NATO-wskiego programu Building Integrity in Defence. Obecnie szkoli i pomaga wdrażać systemy antykorupcyjne w Polsce i na Ukrainie.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Comments are closed