Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Jak komunikować się w sposób prosty i nowoczesny z odbiorcami w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przy użyciu ChatGPT oraz Canvy – praktyczne warsztaty dla instytucji publicznych

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
  • Przejrzenie angażujących treści na obu platformach i wskazanie co oznacza nowoczesna komunikacja w Social Mediach.
  • Wyposażenie uczestników szkolenia w konkretne umiejętności tworzenia angażujących i profesjonalnych treści na Facebooku i Instagramie z pomocą ChatGPT i Canva.com.
  • Nauczenie optymalizacji czasu pracy przeznaczonego na budowanie wizerunku, na komunikację i promocję instytucji w mediach społecznościowych. Możliwości i narzędzia.
  • Nauczenie zwiększania zasięgów stworzonych treści przy użyciu optymalnych formatów dostępnych na obu platformach oraz kilku dodatkowym działaniom.
  • Nauczenie tworzenia komunikatów dopasowanych do konkretnego odbiorcy.
  • Przedstawienie innych narzędzi, które ułatwią cały proces.

Opis przedmiotu szkolenia:

Szkolenie ma formę warsztatową przy użyciu laptopów uczestników, co gwarantuje nabycie praktycznych umiejętności i efektywne ich wykorzystanie w pracy zawodowej.

Uczestnicy nauczą się:

  • Wykorzystywać najpopularniejsze obecnie wśród odbiorców formaty i rodzaje publikacji na obu platformach.
  • Tworzyć prompty (zapytania do Chat GPT i CanvaAI), które pomogą w przygotowaniu jakościowych treści.
  • Dodawać własny ton do wytworów AI.
  • Tworzyć treści, które zatrzymają uwagę odbiorców – konstrukcja treści posta i rolki.
  • Używać ChatGPT do poszukiwania inspiracji, tworzenia scenariuszy do rolek i dłuższych video, pisania odpowiedzi na pisma i wiele więcej.
  • Wykorzystywać odpowiednie formaty treści do konkretnych komunikatów.
  • Przygotowywać plan komunikacji na określony czas na Facebooka i Instagram.
  • Mówić do odbiorców prostym i zrozumiałym językiem.
  • Wykorzystywać różne programy AI, które ułatwiają tworzenie treści na social media.
Podczas szkolenia poruszymy następujące tematy:

Na start:
Dane dotyczące komunikacji oraz Social Media w Polsce dziś – liczebność, ważne informacje.
Najważniejsze trendy komunikacji online w 2025 – i co zostanie z nami na 2026 rok.
Porozmawiamy o odbiorcach oraz celach do osiągnięcia.

1. Nowa era komunikacji – czego oczekują odbiorcy

  • Co się zmieniło na Facebooku i Instagramie w 2025 roku?
  • Dlaczego odbiorcy często nie zauważają treści instytucji?
  • Język urzędowy vs. język społecznościowy – przykłady i inspiracje.
  • Zasada „3E” – jak ją wykorzystać?
  • Przykłady postów do poprawy – poprawa.
  • Omówienie kilku przykładów tekstów uczestników.
  • Ćwiczenie.

2. Posty, które budują zasięg – co działa na Facebooku?

  • Format posta informacyjnego, ogłoszenia, zaproszenia.
  • Rolki vs. Inne formaty – różnorodność publikowanych treści.
  • Podcasting jako forma audio w komunikacji.
  • Najlepsze tematy postów dla różnych instytucji – inspiracje i przykłady.
  • Hasztagi, godziny publikacji, częstotliwość, @tagowanie, dodawanie do ulubionych – aktualne wytyczne i nowinki dotyczące algorytmu Facebooka.
  • Jak pisać post, który nie wygląda jak urzędowy komunikat?
  • Czym jest recycling treści i jak oszczędza nam czas.
  • Meta Business Suite – jak z tego korzystać.
  • Ćwiczenie.

3. Instagram w instytucji – formaty i styl komunikacji.

  • Rolki, stories/relacje, karuzele – co instytucja może tam pokazać w tych formatach?
  • Pomysły na rolki i podpowiedzi na ich stworzenie od ChatGPT.
  • Siatka dziś, rolki, wzmianki, wyróżnione relacje i bio – jak to ogarnąć?
  • Nowości na IG, co warto dziś pokazywać na profilu instytucji – reposting i inne możliwości.
  • Treści na IG – inne niż na Facebooka?
  • Pomysły na cykliczne treści (np. #WtorkiZPoradą, #ZzaKulis).
  • Ćwiczenie.

4. Wykorzystaj potencjał ChatGPT.

  • Jak wykorzystać Chat GPT do codziennej pracy w dziale promocji i komunikacji (i nie tylko!)
  • Jak pisać skuteczne prompt’y /polecenia do ChatGPT? Omówienie, przykłady i ćwiczenie.
  • Dostosowanie treści AI do tonu treści instytucji (ciąg dalszy powyższego ćwiczenia) – AI jako asystent naszych codziennych działań.
  • Jak ChatGPT może pomóc w codziennej pracy (posty, odpowiedzi, scenariusze).
  • Jak wykorzystać jego potencjał i pomóc sobie w tworzeniu materiałów AI za pomocą Canvy.
  • Ćwiczenie.

5. Wykorzystanie formatu audio do budowania głębszych relacji.

  • Pomysł na podcast – inspiracje, ćwiczenie.
  • Stworzenie treści – intro, rozwinięcia, zakończenia do pierwszego odcinka przy pomocy ChatGPT.
  • Stworzenie grafik oraz nagranie pierwszego odcinka w Canva.com z pomocą słuchawek telefonicznych.
  • Opis odcinka, tytuł cyklu i publikacja gotowego odcinka podcastu w Spotify for Podcasters.
  • Ćwiczenie.

6. Canva AI i jej możliwości.

  • Tworzenie zdjęć, ilustracji, obrazów AI z opisów/promptów.
  • Przygotowanie projektów różnych czy prezentacji z prompta napisanego lub wgranego do Canva.
  • Przygotowanie audiogramów do promocji nagranego wcześniej podcastu.
  • Ćwiczenia.

7. Harmonogramy publikacji treści.

  • Plany komunikacji a komunikacja ad hoc.
  • Jak tworzyć plany komunikacji – tematy do poruszenia – burza mózgów.

8. Podsumowanie i czas na pytania oraz dyskusję.

Uwaga: prosimy uczestników o zabranie na warsztaty własnych laptopów!

Beata

Beata Tomaszek

Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.

Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.


Wyślij zapytanie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Temat wiadomości (wymagane)

    Treść wiadomości (wymagane)

    W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


    Jak komunikować się w sposób prosty i nowoczesny z odbiorcami w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przy użyciu ChatGPT oraz Canvy – praktyczne warsztaty dla instytucji publicznych

    Czas trwania: 3 dni
    Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta
    Miejsce: zgodnie z wytycznymi Klienta

    Comments are closed