Jak komunikować się w sposób prosty i nowoczesny z odbiorcami w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przy użyciu ChatGPT oraz Canvy – praktyczne warsztaty dla instytucji publicznych – Toruń
- Przejrzenie angażujących treści na obu platformach i wskazanie co oznacza nowoczesna komunikacja w Social Mediach.
- Wyposażenie uczestników szkolenia w konkretne umiejętności tworzenia angażujących i profesjonalnych treści na Facebooku i Instagramie z pomocą ChatGPT i Canva.com.
- Nauczenie optymalizacji czasu pracy przeznaczonego na budowanie wizerunku, na komunikację i promocję instytucji w mediach społecznościowych. Możliwości i narzędzia.
- Nauczenie zwiększania zasięgów stworzonych treści przy użyciu optymalnych formatów dostępnych na obu platformach oraz kilku dodatkowym działaniom.
- Nauczenie tworzenia komunikatów dopasowanych do konkretnego odbiorcy.
- Przedstawienie innych narzędzi, które ułatwią cały proces.
Opis przedmiotu szkolenia:
Szkolenie ma formę warsztatową przy użyciu laptopów uczestników, co gwarantuje nabycie praktycznych umiejętności i efektywne ich wykorzystanie w pracy zawodowej.
Uczestnicy nauczą się:
- Wykorzystywać najpopularniejsze obecnie wśród odbiorców formaty i rodzaje publikacji na obu platformach.
- Tworzyć prompty (zapytania do Chat GPT i CanvaAI), które pomogą w przygotowaniu jakościowych treści.
- Dodawać własny ton do wytworów AI.
- Tworzyć treści, które zatrzymają uwagę odbiorców – konstrukcja treści posta i rolki.
- Używać ChatGPT do poszukiwania inspiracji, tworzenia scenariuszy do rolek i dłuższych video, pisania odpowiedzi na pisma i wiele więcej.
- Wykorzystywać odpowiednie formaty treści do konkretnych komunikatów.
- Przygotowywać plan komunikacji na określony czas na Facebooka i Instagram.
- Mówić do odbiorców prostym i zrozumiałym językiem.
- Wykorzystywać różne programy AI, które ułatwiają tworzenie treści na social media.
Na start: 
Dane dotyczące komunikacji oraz Social Media w Polsce dziś – liczebność, ważne informacje.
Najważniejsze trendy komunikacji online w 2025 – i co zostanie z nami na 2026 rok.
Porozmawiamy o odbiorcach oraz celach do osiągnięcia.
1. Nowa era komunikacji – czego oczekują odbiorcy
- Co się zmieniło na Facebooku i Instagramie w 2025 roku?
- Dlaczego odbiorcy często nie zauważają treści instytucji?
- Język urzędowy vs. język społecznościowy – przykłady i inspiracje.
- Zasada „3E” – jak ją wykorzystać?
- Przykłady postów do poprawy – poprawa.
- Omówienie kilku przykładów tekstów uczestników.
- Ćwiczenie.
2. Posty, które budują zasięg – co działa na Facebooku?
- Format posta informacyjnego, ogłoszenia, zaproszenia.
- Rolki vs. Inne formaty – różnorodność publikowanych treści.
- Podcasting jako forma audio w komunikacji.
- Najlepsze tematy postów dla różnych instytucji – inspiracje i przykłady.
- Hasztagi, godziny publikacji, częstotliwość, @tagowanie, dodawanie do ulubionych – aktualne wytyczne i nowinki dotyczące algorytmu Facebooka.
- Jak pisać post, który nie wygląda jak urzędowy komunikat?
- Czym jest recycling treści i jak oszczędza nam czas.
- Meta Business Suite – jak z tego korzystać.
- Ćwiczenie.
3. Instagram w instytucji – formaty i styl komunikacji.
- Rolki, stories/relacje, karuzele – co instytucja może tam pokazać w tych formatach?
- Pomysły na rolki i podpowiedzi na ich stworzenie od ChatGPT.
- Siatka dziś, rolki, wzmianki, wyróżnione relacje i bio – jak to ogarnąć?
- Nowości na IG, co warto dziś pokazywać na profilu instytucji – reposting i inne możliwości.
- Treści na IG – inne niż na Facebooka?
- Pomysły na cykliczne treści (np. #WtorkiZPoradą, #ZzaKulis).
- Ćwiczenie.
4. Wykorzystaj potencjał ChatGPT.
- Jak wykorzystać Chat GPT do codziennej pracy w dziale promocji i komunikacji (i nie tylko!)
- Jak pisać skuteczne prompt’y /polecenia do ChatGPT? Omówienie, przykłady i ćwiczenie.
- Dostosowanie treści AI do tonu treści instytucji (ciąg dalszy powyższego ćwiczenia) – AI jako asystent naszych codziennych działań.
- Jak ChatGPT może pomóc w codziennej pracy (posty, odpowiedzi, scenariusze).
- Jak wykorzystać jego potencjał i pomóc sobie w tworzeniu materiałów AI za pomocą Canvy.
- Ćwiczenie.
5. Wykorzystanie formatu audio do budowania głębszych relacji.
- Pomysł na podcast – inspiracje, ćwiczenie.
- Stworzenie treści – intro, rozwinięcia, zakończenia do pierwszego odcinka przy pomocy ChatGPT.
- Stworzenie grafik oraz nagranie pierwszego odcinka w Canva.com z pomocą słuchawek telefonicznych.
- Opis odcinka, tytuł cyklu i publikacja gotowego odcinka podcastu w Spotify for Podcasters.
- Ćwiczenie.
6. Canva AI i jej możliwości.
- Tworzenie zdjęć, ilustracji, obrazów AI z opisów/promptów.
- Przygotowanie projektów różnych czy prezentacji z prompta napisanego lub wgranego do Canva.
- Przygotowanie audiogramów do promocji nagranego wcześniej podcastu.
- Ćwiczenia.
7. Harmonogramy publikacji treści.
- Plany komunikacji a komunikacja ad hoc.
- Jak tworzyć plany komunikacji – tematy do poruszenia – burza mózgów.
8. Podsumowanie i czas na pytania oraz dyskusję.
Uwaga: prosimy uczestników o zabranie na warsztaty własnych laptopów!
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
godz. 16.00-19.00 – przyjazd i zakwaterowanie
godz. 19.00 – kolacja
II dzień – 26 listopada
godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00-17.00 – szkolenie
godz. 17.00-20.00 – czas wolny
godz. 20.00 – kolacja
III dzień – 27 listopada
godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00 – zakończenie szkolenia i wyjazd
Cena standardowa: 2970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie *.pdf wysłane do uczestników po szkoleniu, certyfikat, zakwaterowanie (2 noclegi w pokojach 2-osobowych), wyżywienie (23 listopada: kolacja, 24 listopada: śniadanie, przerwy kawowe, obiad, kolacja, 5 listopada: śniadanie, przerwy kawowe i obiad).
Uwaga: dopłata za pokój 1-osobowy wysokości 300 zł za dwa dni
Cena bez zakwaterowania: 1970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie *.pdf wysłane do uczestników po szkoleniu, certyfikat, obiady oraz przerwy kawowe w ciągu dwóch dni szkolenia tj. 24-25 listopada.
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w ostatnim dniu szkolenia.
POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA





Comments are closed