Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Jak napisać idealny komunikat prasowy?

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Proponuję szkolenie medialne, podczas którego dowiesz się w praktyce, jak współpracować z mediami? Jak się komunikować? Jak pisać komunikaty prasowe? Ale też jak prezentować się przed kamerą? Co zrobić, by trafić ze swoim przekazem i by Twoja wypowiedź została przez dziennikarza dobrze zrozumiana i wykorzystana?

Będąc czynnym dziennikarzem każdego niemal dnia trafiają na mojego maila dziesiątki komunikatów prasowych informujących o – zdaniem ich autorów – czymś niezwykle ważnym, co mnie koniecznie powinno zainteresować.

Przyznam, części z nich nawet nie otwieram, bo nie mam czasu… A może także dlatego, że choćby sam tytuł maila w ogóle mnie nie zaciekawia.

Ale są też takie komunikaty, które nie tylko z chęcią otwieram, nie tylko czytam, ale stają się one dla mnie inspiracją do podjęcia danego tematu czy zaproszenia konkretnego gościa w tym komunikacie polecanego…

Co takiego sprawia, że jedne komunikaty do mnie trafiają, a inne nie?

I na to pytanie chciałbym przede wszystkim odpowiedzieć podczas szkolenia. Niejako trochę odwracając sytuację. Bo instrukcji jak pisać komunikaty prasowe można znaleźć w internecie dziesiątki. Jak muszą być skonstruowane? Jakim pisane językiem? Że odwrócona piramida… Że krótko i zwięźle.

No i niby wszyscy to wiedzą, większość postępuje według tych wskazówek. Co zatem sprawia, że jedne komunikaty są skuteczne? A inne nie?

Z punktu widzenia dziennikarza chciałbym o tym opowiedzieć.

Ale przecież dziś komunikacja z mediami to nie tylko komunikaty. To wręcz wąski wycinek wzajemnych relacji.

Dlatego chciałbym w ramach szkolenia odpowiedzieć także na kilka innych pytań.

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego jedni rzecznicy, eksperci czy osoby publiczne wciąż pojawiają się w mediach? A inne – niemal wcale?

Co zrobić, gdy usłyszysz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi?

Jak wykorzystać własne cechy osobowości, by stały się one atutem w dyskusji?

Na przykładzie konkretnych – prawdziwych sytuacji z różnych programów telewizyjnych – poznasz odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące relacji między Tobą a światem mediów.

Usłyszałeś kiedyś pytanie, które Cię zamurowało? Zapomniałeś, co chciałeś powiedzieć? Popełniłeś gafę lub błąd językowy? A w ogóle to boisz się kamery? Nie wiesz, gdzie patrzeć, gdy przed nią staniesz?

Nie wiesz, jak sformułować wypowiedź, by została zacytowana w mediach? Słowem – nie wiesz, jaka jest recepta na medialny sukces?
Czy lepsze jest oświadczenie, wywiad, a może zwołanie konferencji prasowej?

Taki mam pomysł na to szkolenie. Będzie oczywiście zadanie dla uczestników szkolenia w postaci napisania komunikatu prasowego i potem wzajemna ocena. Ale będzie też nagranie przed kamerą… No bo komunikat komunikatem, ale potem przyjedzie reporter i będzie chciał mieć przed kamerą żywego człowieka, a nie komunikat. I stąd uważam, że podstawowe informacje jak występować przed kamerą, jak udzielić krótkiej, ale zrozumiałej wypowiedzi, okażą się niezwykle przydatne.

Formuła szkolenia: dyskusja moderowana, miniwykład, warsztaty, praca w grupach w celu opracowania komunikatów i informacji prasowych, omówienie i dokonanie analizy przygotowanych przez grupy projektów.

Grzegorz Sajór

Grzegorz Sajór – dziennikarz, wydawca programów telewizyjnych; przez 26 lat pracował w TVP, gdzie był m.in. wydawcą głównego wydania „Wiadomości” oraz szefem newsroomu w TVP INFO. Wydawca m.in. „Wieczorów Wyborczych” i wielu debat przedwyborczych. Autor licznych programów telewizyjnych i reportaży. Odpowiedzialny obsługę newsową takich wydarzeń, jak Światowe Dni Młodzieży, Szczyt NATO w Warszawie, beatyfikacja i kanonizacja Jana Pawła II. Wydawca programu „24 godziny” w Nowa TV. Od 2 lat – dziennikarz Radia 357. Wydawca Popołudniówki Radia 357 oraz autor audycji „Korzenie i skrzydła”, w której rozmawia ze znanymi osobami o ich korzeniach, małych ojczyznach i ludziach dających inspirację do realizowania swoich marzeń. Autor tekstów do magazynu branżowego „Press”. Prowadzi szkolenia medialne w Szkole Liderów Politycznych. Wykładowca w Wyższej Szkole Humanistycznej w Warszawie.

5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.

Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.


Wyślij zapytanie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Temat wiadomości (wymagane)

    Treść wiadomości (wymagane)

    W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


    Jak napisać idealny komunikat prasowy?

    Czas trwania: 2 dni
    Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta
    Miejsce: zgodnie z wytycznymi Klienta

    Comments are closed