Jak odświeżyć komunikację w social media w roku 2025 dzięki nowościom, trendom oraz Chat GPT? Jak tworzyć atrakcyjny content – rolki w Canva i Capcut?
Przyjrzymy się rozwojowi AI i możliwościom wykorzystania jej do usprawnienia codziennej pracy – wraz ze wskazaniem przykładowych narzędzi. Zobaczymy jakie nowości pojawiły się na platformach Social Media – FB, IG, Tik Tok oraz jak je wykorzystać do promocji i budowania wizerunku instytucji w sieci.
Omówimy zalety wyznaczania celów i tworzenia planów komunikacji w celu ich realizacji. Szkolenie ma charakter warsztatowy, a omawiane zagadnienia są poparte licznymi przykładami.
Nauczymy tworzyć rolki w Canva.com i CapCut – praktyczne ćwiczenia od tworzenia materiału do montażu, dodawania przejść, napisów, muzyki.
Będzie czas na dyskusję, wymianę, zadawanie pytań, a to wszystko oczywiście na bazie konkretnej wiedzy.
- Poznanie trendów marketingu online w 2025 roku oraz dane liczbowe dotyczące Internetu oraz Social Media w Polsce i odpowiedzi sobie na pytanie – jak się to zmieniło od zeszłego roku i co to dla nas oznacza.
 - Zaprezentowanie potencjałów promocyjnych platform Social Media – FB, IG, Tik Tok oraz nowości, które pojawiły się na platformach i jak je wykorzystać w swoich celach.
 - Przedstawienie dobrych praktyk w zakresie promocji instytucji w Social Media oraz przyjrzenie się jak dla swojej wygody wykorzystywać AI w codziennej pracy.
 - Uczestnicy:
- Dowiedzą się co można robić w 2025 roku w Social Media oraz w przestrzeni online przy pomocy sztucznej inteligencji – Chat GPT (bezpłatnej wersji i wskazanie również płatnych alternatyw).
 - Poznają różnorodność możliwości, formatów i treści, które oferuje każda z platform jak również ich unikatowe właściwości i jak je wykorzystać dla swoich potrzeb, czyli kiedy post, kiedy relacja, a kiedy rolka i co one nam dają.
 - Pozyskają wiele inspiracji do tworzenia efektywnych komunikatów do swojej grupy docelowej, której poznanie zgłębimy.
 - Będą mieli okazję wykonać kilka kreatywnych i rozwojowych ćwiczeń podczas szkolenia.
 - Poznają aplikacje i narzędzia ułatwiające działania w Social Media.
 - Nauczą się tworzyć materiał graficzno-tekstowy, który ma coraz większy potencjał zasięgowy na Facebooku i Instagramie, ale nie tylko, czyli rolki (reelsy).
 - Dowiedzą się gdzie szukać inspiracji oraz jak je wykonać w Canva.com i/lub w CapCut.
 - Poznają praktyczne wskazówki oraz wskazanie sposobów na szybkie tworzenie rolek ze zdjęć, z muzyką – nawet w bezpłatnej wersji Canva.com.
 - Dowiedzą się jak je oswoić i znajdować pomysły na ich tworzenie.
 
 
- Dane liczbowe z rynku online, Social Media w Polsce oraz trendy marketingu online na 2025 rok w różnych obszarach:
- Obszar treści (content marketing, video marketing, chatboty).
 - Obszar grafik (kolory, formaty, fonty, nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi).
 - Obszar komunikacji.
 - Obszar promocji.
 - Obszar AI i narzędzia oraz AR,VR.
 
 - Jak wykorzystać najważniejsze trendy w promocji i komunikacji instytucji? – dyskusja.
 - Cele na rok 2025 – jak je skutecznie wyznaczać? – ćwiczenie.
 - Jak nowe trendy wpływają na działania w przestrzeni Social Media:
- Co nowego na platformach – nowe możliwości, a może nowe podejście – Facebook, Instagram, Tik Tok – omówienie najważniejszych aspektów oraz zmian, które nastąpiły. Omówienie też tego jak je wykorzystać w promocji i komunikacji instytucji w odniesieniu do możliwości każdej platformy i wyznaczonych celów na rok 2025.
 - Jak ja mogę wprowadzić nowe trendy w życie również przy użyciu Chat GPT? Czego mogę robić więcej? Czego mniej? Co zacząć robić? – ćwiczenie dla uczestników.
 - Przygotowanie planu komunikacji na najbliższy miesiąc – jak go stworzyć, żeby ułatwić sobie pracę.
 - Jak się poruszać miedzy platformami? Jak tworzyć content, który można wykorzystać w wielu miejscach? – 3 złote zasady.
 
 - Czy jest recycling treści? Jak z niego mądrze korzystać i oszczędzać swój czas na komunikację i promocję online? – ćwiczenie.
 - Jak odświeżyć swoją komunikację w roku 2025 dzięki wybranym trendom i wytyczonym celom?
 - Przegląd 3-4 fanpage FB lub innych pod kątem tego co można zrobić lepiej, inaczej, efektywniej. Zakładamy aktywny udział uczestników szkolenia i wypowiedzi i sugestie w tych kwestiach.
 - Burza mózgów – ogólnie na forum lub w podgrupach – konkretne pomysły na działania, formaty, tematy do promocji i komunikacji instytucji online.
 - Rolka – czym jest i jak ją wykorzystać:
- Rodzaje, czas trwania, możliwości – podstawy.
 - Dlaczego algorytm preferuje rolki?
 - Skąd czerpać pomysły na rolki?
 - O czym trzeba pamiętać przed realizacją pomysłu – dobre praktyki.
 - Rolki ze zdjęć z treścią i muzyką – czy warto?
 - Rolki video z napisami i naklejkami – co jeszcze można?
 - Rolki edukacyjne, informacyjne, z zaproszeniem, z inspiracją – jakie tworzyć?
 - Od czego zacząć? Jak się inspirować i z korzystać z inspiracji?
 - Ćwiczenie 1 – stwórz 10 pomysłów na rolki.
 - Ćwiczenie 2 – stwórz scenariusz z jednego wybranego pomysłu na rolkę.
 
 - Canva.com – jak ją wykorzystać do tworzenia rolek?
 - CapCut – podstawy poruszania się po aplikacji – pierwsze kroki i dodanie napisów.
 - Muzyka CC0, video CC0, Zdjęcia CC0 – przykładowe narzędzia do wykorzystania.
 - Jak wykorzystać Chat GPT do tworzenia rolek?
 - Jak wykorzystać gotową rolkę do tworzenia atrakcyjnych relacji.
 - Wspólnie tworzymy nowe pomysły na rolki – dla siebie nawzajem – burza mózgów uczestników.
 - Podsumowanie, pytania, wymiana.
 
Uwagi!
- Programy szkoleń będą aktualizowane wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
 - Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
 - Każdy z uczestników będzie mógł się skontaktować z trenerką w 7 dni po szkoleniu, a otrzyma wsparcie i pomoc, gdyby napotkał na problemy we wdrażaniu nabytej wiedzy.
 
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.





Comments are closed