Jak promować instytucję publiczną i jak komunikować się z odbiorcami w mediach społecznościowych? – warsztaty dla administracji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka
Uczestnicy dowiedzą się jak:
- poruszać się w onlin’ie i dobierać narzędzia do konkretnych celów,
- pisać posty, tworzyć treść i grafiki, infografiki, animacje żeby angażować,
- jakie powinno się tworzyć skuteczne teksty do internetu,
- jakie online daje możliwości (media społecznościowe i inne opcje),
- z czego korzystać (rodzaje postów) żeby interesować odbiorców,
- tworzyć wydarzenia i grupy na Facebooku i korzystać z ich potencjału,
- planować i przeprowadzać transmisje na żywo,
- poznać potencjał video i pamiętać, że można je tworzyć również telefonem,
- ułatwić sobie działania za pomocą konkretnych aplikacji.
- Na czym polega dzisiejsza komunikacja online? Przegląd bogactwa możliwości i omówienie działań online oraz obowiązujących trendów.
- Jak tworzyć teksty do internetu – budowa tekstu, język, znaczenie nagłówków, tematyka.
- Czym jest i jak wykorzystać recycling treści?
- Komunikacja – do kogo mówisz? Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować?
- Content marketing – czym jest i jak go wykorzystać jego bogactwo do uatrakcyjnienia działań?
- Czym są media społecznościowe i jaka jest ich rola.
- Audyt fanpage na Facebooku (ustawienia, informacje, CTA) – omówienie.
- Jak tworzyć atrakcyjne i angażujące oraz różnorodne posty(karuzela, pokaz slajdów, notatka, relacja, link, zdjęcia + i inne)? Zastosowanie, zalety i możliwości. Inspiracje.
- Jak planować posty na Facebooku i Instagramie? (Creator Studio)
- Jak wykonać grafiki zwykłe i animowane przy pomocy bezpłatnego programu Canva.com?
- Jak robić infografiki przy pomocy bezpłatnego programu – easel.ly?
- Gdzie szukać zdjęć? Strony z dostępem do bezpłatnych zdjęć i muzyki.
- Jak tworzyć grafiki pod różne platformy social mediowe? (FB, Instagram, Lin – wymiary/rodzaje).
- Jak wykorzystać potencjał grup istniejących na FB? Jak je wyszukiwać? Dlaczego dołączać?
- Jak i po co tworzyć grupy?Zalety i możliwości grup oraz zasady, jakie w nich obowiązują. Wskazówki, sposoby na moderację grupy.
- Jak tworzyć wydarzenie i wykorzystywać jego potencjał?
- Zasady jakimi aktualnie rządzi się Facebook.
- Czym są i do czego służą Messenger Rooms?
- Jak czytać statystyki fanpage i jak je wykorzystać?
- Jak zrobić ciekawy konkurs zgodnie z zasadami Facebooka?
- Jak robić live (transmisję na żywo) z urządzeń stacjonarnych i mobilnych?
- Jak się przygotować do przeprowadzenia live’a i jak go przeprowadzić?
- Aplikacja, która umożliwia planowanie transmisji i przeprowadzenie ich z gościem.
- Zalety video i różne ich rodzaje.
- Dlaczego warto zainwestować w reklamę na Facebooku?
- Najważniejsze elementy dobrej reklamy wraz z przykładami.
- Jak wybrać cel reklamowy i zrobić efektywną reklamę zgodnie z zasadami Facebooka?
- Jak założyć konto reklamowe? Jak pobierać faktury z Facebooka, jak dołączyć zewnętrznego reklamodawcę?
- Zrobimy przykładową reklamę na Facebooka i Instagrama. Omówimy możliwości testowania reklam.
- Przeprowadzimy przegląd innych platform social mediowych: Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn – omówimy ich potencjał, zalety i kompatybilność z branżami, celami, grupami odbiorców.
- od czego zacząć działania,
- jak przygotować plan działań,
- jak zorganizować i usprawnić pracę.
- Czy musimy być wszędzie? Wybór platform/y social mediowej, planowanie działań.
- Inne narzędzia do promocji online (webinary, mailing, boty).
- Czym jest i jak wykorzystać recycling treści?
- Czym jest i jak działa monitoring działań online?
- Użyteczne aplikacje, strony www, które usprawnią pracę online na co dzień.
- Krótkie podsumowanie/pytania.
Uwaga: Uczestników prosimy o zabranie laptopów – zajęcia mają formę warsztatową.
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Warsztat poprowadzi Beata Tomaszek, absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online, prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Facebooka oraz narzędzi do promocji online. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w 2 dniach warsztatu (w sumie 6 godzin zegarowych), materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed