Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami i pracownikami, czyli techniki negocjacji i wywierania wpływu w praktyce
- skutecznie negocjować z klientami,
- stosować techniki negocjacyjne w sytuacjach konfliktu z współpracownikami,
- wywierać wpływ na innych,
- obronić się przed manipulacją,
- efektywnie komunikować się z klientami i współpracownikami,
- rozpoznać swoje mocne strony i obszarów do rozwoju w kontekście prowadzenia negocjacji.
Moduł 1. Style prowadzenia negocjacji z klientami i współpracownikami.
- Psychologiczne podstawy negocjacji.
- Negocjacje twarde, miękkie i rzeczowe. Zalety i wady każdego ze stylów.
- Kiedy negocjować a kiedy stosować inne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych?
Moduł 2. Cechy skutecznego negocjatora.
- „Neandertalczyk” w każdym z nas – pomaga czy przeszkadza w negocjacjach?
- Profil idealnego negocjatora.
- Typ osobowości a prowadzenie negocjacji.
Moduł 3. Skuteczna komunikacja i wywieranie wpływu w negocjacjach i sytuacjach trudnych.
- Proces komunikacji i możliwe jego zaburzenia.
- Narzędzia efektywnej komunikacji.
- Precyzja języka, czyli jak mówić by być zrozumiałym.
- Aktywne słuchanie, czyli odbieranie znaczeń komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
- Umiejętność zadawania pytań.
- Style komunikacji.
- Diagnoza własnego stylu komunikacji.
- Rozpoznawanie stylu komunikacji u rozmówcy – wykorzystanie tej wiedzy w celu wywieranie wpływu.
- Język perswazji.
- Struktury językowe.
- Świadomy i nieświadomy odbiór informacji.
- Magiczne słowa.
- Truizmy.
- Perswazja a manipulacja. Obrona przed manipulacją.
- Dlaczego ulegamy manipulacji?
- Odporność na działania manipulacyjne; warunki wysokiej odporności.
- Techniki „czytania” zachowań w celu intuicyjnego rozpoznania manipulacji.
- Narzędzia obrony przed manipulacją – jak nie wchodzić w gry manipulacyjne.
Moduł 4. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w negocjacjach.
- Znaczenie języka ciała w budowaniu relacji.
- Odczytywanie komunikatów niewerbalnych.
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
- Zasady autoprezentacji. Wykorzystanie mowy ciała w kreowaniu wizerunku w negocjacjach.
- Jak rozpoznać kłamstwo i manipulację – wskazówki rozpoznania.
Moduł 5. Prowadzenie negocjacji.
- Przygotowanie się do negocjacji – z kim negocjuję, co chcę osiągnąć, kryteria oceny, przygotowanie możliwych scenariuszy, opracowanie argumentów, BATNA.
- Otwarcie negocjacji – budowanie zaufania.
- Stanowiska i interesy, jak dotrzeć do rzeczywistych potrzeb partnera negocjacji.
- Dochodzenie do porozumienia: sprawdzone taktyki negocjacyjne. Radzenie sobie z impasem.
- Zakończenie negocjacji i precyzowanie warunków.
Moduł 6. Radzenie sobie z emocjami podczas negocjacji.
- Co się dzieje w naszym mózgu gdy negocjujemy?
- Techniki relaksacji pomocne w trudnych sytuacjach.
Katarzyna Majewska – psycholog, trener, menedżer.
Od 2000 roku pracuje jako trener szkoleń miękkich, od 2006 roku jako trener biznesu. Szkoli trenerów, menedżerów, urzędników, sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Przeszkoliła setki osób z zakresu pracy zespołowej i budowania efektywnych zespołów, wspiera także menedżerów w zarządzaniu zespołami. Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada certyfikat NLP – Practitioner wydany przez Instytut Miltona H. Eriksona z Berlina. Ukończyła Podyplomowe Studia z zakresu Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Prowadzi szkolenia komercyjne i współfinansowane przez EFS (otwarte i zamknięte). Od 2011 roku jest kierownikiem ds. szkoleń wewnętrznych oraz trenerem zespołu szkoleniowców w sieci handlowej z branży FMCG, gdzie jej głównym zadaniem jest budowanie i rozwój zespołu szkoleniowców, rozwija ich umiejętności trenerskie oraz dba o przestrzeganie standardów pracy. Przy współpracy z firmami zewnętrznymi przygotowuje także szkolenia e-learningowe (w tym projekty grywalizacyjne) dla pracowników sklepów. Prowadzi także szkolenia dla kierowników sklepów oraz dla przyszłych właścicieli sklepów. Przeprowadziła szkolenia m.in. dla: Altadis Polska S.A, Przedsiębiorstwo Handlowe Arko Sp. z o.o, Arvato Services, Avans Centrum-Zachód Sp. z o.o., Bridgestone Poznań Sp. z o.o., Grene, Hart-Rol, Hellmann, Infor Sp. z o.o., Worldwide Logistics Polska, Intermarche, Henkel, Hortino Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk Sp. z o.o., Josera Polska Sp. Z o.o., JJ Power, Krzyżanowcy Sp. z o.o., Martin Bauer Sp. z o.o., Mlekovita, Nutricia Sp. z o.o., SCA PR Polska, Sitel Contact Center Outsourcing, Starsen Sp. z o.o., Tarczyński S.A, Trenkwalder & Partner Sp. z o.o., Wheelabrator Sp. z o.o, Wolters Kluwer, Żabka Polska S.A, Pomorski Urząd Wojewódzki, Powiatowe Urzędy Pracy (Wolsztyn, Nowy Tomyśl, Śrem, Kamień Pomorski, Myślibórz, Lubin, Kołobrzeg, Świnoujście, Rawicz, Gostyń, Krosno Odrzańskie), Ministerstwo Gospodarki, Urząd Marszałkowski w Łodzi, Urząd Gminy w Żukowie.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Comments are closed