Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami i pracownikami, czyli techniki negocjacji i wywierania wpływu w praktyce

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, w tym konfliktowych poprzez stosowanie technik negocjacyjnych, skutecznej komunikacji perswazyjnej i wywierania wpływu oraz obrony przed manipulacją.
Dzięki szkoleniu każdy z uczestników będzie potrafił:

  • skutecznie negocjować z klientami,
  • stosować techniki negocjacyjne w sytuacjach konfliktu z współpracownikami,
  • wywierać wpływ na innych,
  • obronić się przed manipulacją,
  • efektywnie komunikować się z klientami i współpracownikami,
  • rozpoznać swoje mocne strony i obszarów do rozwoju w kontekście prowadzenia negocjacji.

Moduł 1. Style prowadzenia negocjacji z klientami i współpracownikami.

  1. Psychologiczne podstawy negocjacji.
  2. Negocjacje twarde, miękkie i rzeczowe. Zalety i wady każdego ze stylów.
  3. Kiedy negocjować a kiedy stosować inne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych?

Moduł 2. Cechy skutecznego negocjatora.

  1. „Neandertalczyk” w każdym z nas – pomaga czy przeszkadza w negocjacjach?
  2. Profil idealnego negocjatora.
  3. Typ osobowości a prowadzenie negocjacji.

Moduł 3. Skuteczna komunikacja i wywieranie wpływu w negocjacjach i sytuacjach trudnych.

  1. Proces komunikacji i możliwe jego zaburzenia.
  2. Narzędzia efektywnej komunikacji.
    • Precyzja języka, czyli jak mówić by być zrozumiałym.
    • Aktywne słuchanie, czyli odbieranie znaczeń komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
    • Umiejętność zadawania pytań.
  3. Style komunikacji.
    • Diagnoza własnego stylu komunikacji.
    • Rozpoznawanie stylu komunikacji u rozmówcy – wykorzystanie tej wiedzy w celu wywieranie wpływu.
  4. Język perswazji.
    • Struktury językowe.
    • Świadomy i nieświadomy odbiór informacji.
    • Magiczne słowa.
    • Truizmy.
  5. Perswazja a manipulacja. Obrona przed manipulacją.
    • Dlaczego ulegamy manipulacji?
    • Odporność na działania manipulacyjne; warunki wysokiej odporności.
    • Techniki „czytania” zachowań w celu intuicyjnego rozpoznania manipulacji.
    • Narzędzia obrony przed manipulacją – jak nie wchodzić w gry manipulacyjne.

Moduł 4. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w negocjacjach.

  1. Znaczenie języka ciała w budowaniu relacji.
  2. Odczytywanie komunikatów niewerbalnych.
  3. Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
  4. Zasady autoprezentacji. Wykorzystanie mowy ciała w kreowaniu wizerunku w negocjacjach.
  5. Jak rozpoznać kłamstwo i manipulację – wskazówki rozpoznania.

Moduł 5. Prowadzenie negocjacji.

  1. Przygotowanie się do negocjacji – z kim negocjuję, co chcę osiągnąć, kryteria oceny, przygotowanie możliwych scenariuszy, opracowanie argumentów, BATNA.
  2. Otwarcie negocjacji – budowanie zaufania.
  3. Stanowiska i interesy, jak dotrzeć do rzeczywistych potrzeb partnera negocjacji.
  4. Dochodzenie do porozumienia: sprawdzone taktyki negocjacyjne. Radzenie sobie z impasem.
  5. Zakończenie negocjacji i precyzowanie warunków.

Moduł 6. Radzenie sobie z emocjami podczas negocjacji.

  1. Co się dzieje w naszym mózgu gdy negocjujemy?
  2. Techniki relaksacji pomocne w trudnych sytuacjach.
Szkolenia prowadzone jest w formie warsztatowej. Uczestnicy szkolenia biorą aktywny udział i ćwiczą na realnych sytuacjach zawodowych, aby jak najszybciej i efektywniej implantowali zdobyte na szkoleniu umiejętności w codzienną praktykę. Podczas szkolenia będą wykorzystane następujące metody pracy: gry negocjacyjne i symulacje, odgrywanie ról, dyskusje zogniskowane, praca w podgrupach, mini wykłady, testy

Katarzyna Majewska – psycholog, trener, menedżer.

Od 2000 roku pracuje jako trener szkoleń miękkich, od 2006 roku jako trener biznesu. Szkoli trenerów, menedżerów, urzędników, sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Przeszkoliła setki osób z zakresu pracy zespołowej i budowania efektywnych zespołów, wspiera także menedżerów w zarządzaniu zespołami. Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada certyfikat NLP – Practitioner wydany przez Instytut Miltona H. Eriksona z Berlina. Ukończyła Podyplomowe Studia z zakresu Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Prowadzi szkolenia komercyjne i współfinansowane przez EFS (otwarte i zamknięte). Od 2011 roku jest kierownikiem ds. szkoleń wewnętrznych oraz trenerem zespołu szkoleniowców w sieci handlowej z branży FMCG, gdzie jej głównym zadaniem jest budowanie i rozwój zespołu szkoleniowców, rozwija ich umiejętności trenerskie oraz dba o przestrzeganie standardów pracy. Przy współpracy z firmami zewnętrznymi przygotowuje także szkolenia e-learningowe (w tym projekty grywalizacyjne) dla pracowników sklepów. Prowadzi także szkolenia dla kierowników sklepów oraz dla przyszłych właścicieli sklepów. Przeprowadziła szkolenia m.in. dla: Altadis Polska S.A, Przedsiębiorstwo Handlowe Arko Sp. z o.o, Arvato Services, Avans Centrum-Zachód Sp. z o.o., Bridgestone Poznań Sp. z o.o., Grene, Hart-Rol, Hellmann, Infor Sp. z o.o., Worldwide Logistics Polska, Intermarche, Henkel, Hortino Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk Sp. z o.o., Josera Polska Sp. Z o.o., JJ Power, Krzyżanowcy Sp. z o.o., Martin Bauer Sp. z o.o., Mlekovita, Nutricia Sp. z o.o., SCA PR Polska, Sitel Contact Center Outsourcing, Starsen Sp. z o.o., Tarczyński S.A, Trenkwalder & Partner Sp. z o.o., Wheelabrator Sp. z o.o, Wolters Kluwer, Żabka Polska S.A, Pomorski Urząd Wojewódzki, Powiatowe Urzędy Pracy (Wolsztyn, Nowy Tomyśl, Śrem, Kamień Pomorski, Myślibórz, Lubin, Kołobrzeg, Świnoujście, Rawicz, Gostyń, Krosno Odrzańskie), Ministerstwo Gospodarki, Urząd Marszałkowski w Łodzi, Urząd Gminy w Żukowie.

4900 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 4900 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.

Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.


Wyślij zapytanie

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Temat wiadomości (wymagane)

Treść wiadomości (wymagane)

W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami i pracownikami, czyli techniki negocjacji i wywierania wpływu w praktyce

Czas trwania: 3 dni
Miejsce: siedziba Klienta lub inne miejsce wskazane przez Klienta
Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta

Comments are closed