Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku i promocji instytucji publicznej – Facebook, Instagram, Canva
- Umiejętność wykorzystywania potencjału oficjalnej strony na Facebooku i Instagramie.
- Wiedza o tworzeniu angażujących postów wraz z przyciągającymi grafikami.
- Umiejętność tworzenia różnego rodzaju i form postów oraz ich planowania w Meta Business Suite.
- Wykorzystanie potencjału wydarzenia, grup, transmisji na żywo, rolek i relacji.
- Umiejętność ulepszania komunikacji dzięki danym ze statystyk strony.
- Poznanie właściwości prostej i zrozumiałej komunikacji z odbiorcami.
- Poznanie zasad tworzenia grafik, znaczenia kolorów czy fontów (czcionek) oraz wiedza jak je dobierać i dbać o spójność swojego wizerunku online.
- Uczestnicy będą samodzielnie pracowali w Cavna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych. Nauczą się jak usuwać tło ze zdjęcia i jak to wykorzystać.
- Umiejętność dodawania napisów do krótkich filmów, obrabiania zdjęć.
- Poznanie darmowych bazy zdjęć, muzyki i video, których można używać do tworzenia grafik.
- Uczestnicy nauczą się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów.
- Poznamy aktualne trendy 2023 roku w online marketingu oraz przedstawię dane, które warto znać.
- Przedstawię aktualnych odbiorców Facebooka i Instagrama i omówię trendy firmy Meta w 2023 r.
- Przyjrzymy się ważnym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
- Wskażę nowości, nowe funkcjonalności na obu platformach.
- Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik, video, rolek do wymogów platform.
- Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story).
- Przyjrzę się algorytmowi obu platform i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
- Nauczę jak wydobyć potencjał oferowanych przez obie platformy funkcjonalności.
- Pokażę na przykładach jak pisać angażujące posty i jak je planować (Meta Business Suite).
- Przedstawię inspirujące i dobrze prowadzone strony instytucji na FB i IG – dyskusja, wymiana.
- Uczestnicy dowiedzą się jak dzięki grupom zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku, powiem jak i dlaczego warto je zakładać,
- Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
- Omówię potencjał Insta Story i Reels na IG.
- Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG.
- Jak efektywnie prowadzić oba konta, jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała.
- Jak komunikować się w prosty, zrozumiały dla odbiorców sposób.
- Jak upraszczać komunikację w mediach społecznościowych i co eliminować z tekstu?
- Jak angażować odbiorców? – CTA.
- Jak publikować obcy materiały na Facebooku, a jak na Instagramie (artykuły, cytaty, posty z innych profili).
- Wskażę czym się różni hejt od krytyki, omówię procedury jakie można stworzyć na obronę.
- Przejrzymy wspólnie kilka stron uczestników i omówimy je (w zależności od liczebności grupy).
- Omówię narzędzia pomagające w prostej i zrozumiałej komunikacji w social media.
Dzień 2: Materiały wizualne – kreacja
- Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
- Trendy w grafice na rok 2023.
- Wskażę zasady jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
- Omówię znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
- Różnorodne formaty grafik, których używamy w Social Media i nie tylko (na przykładzie Facebooka/Instagrama).
- Przedstawię możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
- Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
- Animowanie grafik, napisów i zdjęć.
- Tworzenie prostych animacji – nowość w Canva.com!
- Możliwości rysowania – nowość w Canva.com!
- AI w Canva – wskażę nowe możliwości sztucznej inteligencji.
- Jak usunąć tło ze zdjęć i ich użycie.
- Rozpoznawanie koloru ze stron www.
- Zastosowanie tzw. mockupów do tworzenia grafik.
- Pokażę jak tworzyć wykresy i kody QR.
- Jak dodać napisy do krótkich filmów/rolek.
- Przedstawię dodatkowe narzędzia do tworzenia grafik (bezpłatne bazy zdjęciowe i video, muzyczne, bazy ikon).
- Czas na pytania.
Uwagi!
- Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 5-6 projektów, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.
- Program szkolenia będzie aktualizowany wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
- Uczestnicy szkolenia otrzymają 2-tygodniowy bezpłatny serwis poszkoleniowy.
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed