Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku i promocji instytucji publicznej – Facebook, Instagram, Canva

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
  • Umiejętność wykorzystywania potencjału oficjalnej strony na Facebooku i Instagramie.
  • Wiedza o tworzeniu angażujących postów wraz z przyciągającymi grafikami.
  • Umiejętność tworzenia różnego rodzaju i form postów oraz ich planowania w Meta Business Suite.
  • Wykorzystanie potencjału wydarzenia, grup, transmisji na żywo, rolek i relacji.
  • Umiejętność ulepszania komunikacji dzięki danym ze statystyk strony.
  • Poznanie właściwości prostej i zrozumiałej komunikacji z odbiorcami.
  • Poznanie zasad tworzenia grafik, znaczenia kolorów czy fontów (czcionek) oraz wiedza jak je dobierać i dbać o spójność swojego wizerunku online.
  • Uczestnicy będą samodzielnie pracowali w Cavna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych. Nauczą się jak usuwać tło ze zdjęcia i jak to wykorzystać.
  • Umiejętność dodawania napisów do krótkich filmów, obrabiania zdjęć.
  • Poznanie darmowych bazy zdjęć, muzyki i video, których można używać do tworzenia grafik.
  • Uczestnicy nauczą się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów.
Dzień 1: Facebook i Instagram

  • Poznamy aktualne trendy 2023 roku w online marketingu oraz przedstawię dane, które warto znać.
  • Przedstawię aktualnych odbiorców Facebooka i Instagrama i omówię trendy firmy Meta w 2023 r.
  • Przyjrzymy się ważnym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
  • Wskażę nowości, nowe funkcjonalności na obu platformach.
  • Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik, video, rolek do wymogów platform.
  • Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story).
  • Przyjrzę się algorytmowi obu platform i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
  • Nauczę jak wydobyć potencjał oferowanych przez obie platformy funkcjonalności.
  • Pokażę na przykładach jak pisać angażujące posty i jak je planować (Meta Business Suite).
  • Przedstawię inspirujące i dobrze prowadzone strony instytucji na FB i IG – dyskusja, wymiana.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak dzięki grupom zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku, powiem jak i dlaczego warto je zakładać,
  • Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
  • Omówię potencjał Insta Story i Reels na IG.
  • Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG.
  • Jak efektywnie prowadzić oba konta, jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała.
  • Jak komunikować się w prosty, zrozumiały dla odbiorców sposób.
  • Jak upraszczać komunikację w mediach społecznościowych i co eliminować z tekstu?
  • Jak angażować odbiorców? – CTA.
  • Jak publikować obcy materiały na Facebooku, a jak na Instagramie (artykuły, cytaty, posty z innych profili).
  • Wskażę czym się różni hejt od krytyki, omówię procedury jakie można stworzyć na obronę.
  • Przejrzymy wspólnie kilka stron uczestników i omówimy je (w zależności od liczebności grupy).
  • Omówię narzędzia pomagające w prostej i zrozumiałej komunikacji w social media.

Dzień 2: Materiały wizualne – kreacja

  • Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
  • Trendy w grafice na rok 2023.
  • Wskażę zasady jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
  • Omówię znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
  • Różnorodne formaty grafik, których używamy w Social Media i nie tylko (na przykładzie Facebooka/Instagrama).
  • Przedstawię możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
  • Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
  • Animowanie grafik, napisów i zdjęć.
  • Tworzenie prostych animacji – nowość w Canva.com!
  • Możliwości rysowania – nowość w Canva.com!
  • AI w Canva – wskażę nowe możliwości sztucznej inteligencji.
  • Jak usunąć tło ze zdjęć i ich użycie.
  • Rozpoznawanie koloru ze stron www.
  • Zastosowanie tzw. mockupów do tworzenia grafik.
  • Pokażę jak tworzyć wykresy i kody QR.
  • Jak dodać napisy do krótkich filmów/rolek.
  • Przedstawię dodatkowe narzędzia do tworzenia grafik (bezpłatne bazy zdjęciowe i video, muzyczne, bazy ikon).
  • Czas na pytania.

Uwagi!

  • Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 5-6 projektów, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.
  • Program szkolenia będzie aktualizowany wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymają 2-tygodniowy bezpłatny serwis poszkoleniowy.
Beata

Beata Tomaszek

Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.

Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.


Wyślij zapytanie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Temat wiadomości (wymagane)

    Treść wiadomości (wymagane)

    W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


    Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku i promocji instytucji publicznej – Facebook, Instagram, Canva

    Czas trwania: 2 dni
    Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta
    Miejsce: zgodnie z wytycznymi Klienta

    Comments are closed