Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Jak wykorzystać trendy 2024 do komunikacji i promocji instytucji publicznej w social media – Facebook, Instagram, Canva, Chat GPT – Kraków

  • SZKOLENIE OTWARTE
  • Umiejętność pełniejszego wykorzystywania potencjału oficjalnej strony na Facebooku i Instagramie.
  • Wiedza o tworzeniu angażujących postów wraz z przyciągającymi uwagę grafikami.
  • Umiejętność tworzenia postów oraz ich planowania w Meta Business Suite.
  • Wykorzystanie potencjału wydarzenia, grup, transmisji na żywo, rolek i relacji – jak ich używać w codziennej komunikacji z odbiorcami.
  • Umiejętność ulepszania komunikacji dzięki analizie i wyciąganiu wniosków ze statystyk strony.
  • Poznanie zasad prostej i zrozumiałej komunikacji z odbiorcami.
  • Poznanie zasad tworzenia grafik, znaczenia kolorów czy fontów (czcionek) oraz wiedza jak je dobierać i dbać o spójność swojego wizerunku online.
  • Uczestnicy będą samodzielnie pracowali w Cavna.com tworząc swoje pierwsze projekty – od najprostszych do bardziej skomplikowanych projektów do różnorodnych potrzeb.
  • Poznanie darmowych baz zdjęć, muzyki i video, których można używać do tworzenia grafik.
  • Uczestnicy nauczą się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów. Poznają też możliwości wykorzystani AI (Sztuczna Inteligencja) w tworzeniu zdjęć/grafik również w Canva.com
  • Przyjrzenie się instrumentom tworzenia treści takim jak formuły copywriterskie, również w wykonaniu Chat GPT (wersja bezpłatna):
  • Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady oraz jak go możesz wykorzystać w codziennej pracy.
  • Poznasz 3 formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz od razu zastosować w swojej pracy.
  • Nauczysz się pisać skuteczne prompty, czyli polecenia do Chat GPT.
  • Poznasz narzędzia i aplikacje sztucznej inteligencji do wykorzystania do tworzenia różnych treści (tekstów i grafik) w swojej pracy.

Dzień 1 – Facebook i Instagram w 2024 roku

  • Przyjrzymy się kluczowym elementom strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
  • Wskażę NOWOŚCI, nowe funkcjonalności na obu platformach oraz sposoby na ich wykorzystanie do zwiększenia zasięgów oraz zaangażowania odbiorców.
  • Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik, video, rolek do wymogów platform.
  • Omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story). Przyjrzymy się możliwościom planowania treści w Meta Business Suite.
  • Omówię składowe aktualnego algorytmu obu platform i wskażę działania, formaty treści, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
  • Pokażę na przykładach jak pisać angażujące posty (składowe takich treści, CTA)
  • Przyjrzymy się popularnym i lubianym stronom na Facebooku i Instagramie – dyskusja, wymiana doświadczeń.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak dzięki uczestnictwu w grupach zawierających naszych odbiorców można zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku. Odpowiem na pytanie jak i dlaczego warto zakładać grupy na Facebooku,
  • Opowiem jak i do jakich celów wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć.
  • Omówię potencjał Insta Story(relacje) i Reels(rolki) oraz hight lights na IG.
  • Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG i odpowiemy sobie, czy na FB warto ich używać
  • Jak efektywnie prowadzić oba konta jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała, uzupełniała, a nie powielała
  • Jak komunikować się w prosty, zrozumiały dla odbiorców sposób – jakiego języka należy dziś używać w social media
  • Jak angażować odbiorców? – magia CTA.
  • Dlaczego warto zachęcać do pozostawania w kontakcie – dodawanie strony do ulubionych?
  • Jak publikować zewnętrzne treści na Facebooku, a jak na Instagramie (artykuły, cytaty, posty z innych profili). Dlaczego warto to robić?
  • Wskażę czym się różni hejt od krytyki, omówię procedury jakie można stworzyć na wypadek wystąpienia obu. Dlaczego pomoże nam w tym regulamin strony – przykład.
  • Przejrzymy wspólnie kilka stron uczestników i omówimy je (w zależności od liczebności grupy).
  • Omówię narzędzia pomagające w prostej i zrozumiałej komunikacji w social media.

Dzień 2 – Materiały wizualne – kreacja w bezpłatnej wersji Canva.com oraz wykorzystanie formuł copywriterskich i Chat GPT do tworzenia różnorodnych treści do social media.

  • Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
  • Trendy w grafice na rok 2024.
  • Wskażę zasady jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
  • Omówię znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
  • Przedstawię możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
  • Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
  • Animowanie grafik, napisów i zdjęć – tzw. mikro ruchy w grafikach
  • AI w Canva – stwórz obraz jaki chcesz!
  • Jak usunąć tło ze zdjęć i jak ich użyć do budowania grafiki.
  • Rozpoznawanie koloru ze stron www w celu jego użycia u siebie – aplikacja
  • Przedstawię dodatkowe narzędzia do tworzenia grafik (bezpłatne bazy zdjęciowe i video, muzyczne, bazy ikon). Po grafikach idziemy do treści pisanych:
  • Jakie treści są Ci potrzebne do tworzenia contentu np. video i do efektywnego działania w SM. (np. scenariusz do podcastów, do rolek). I jak może Ci w tym pomóc Chat GPT.
  • Poznaj 3 efektywne formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz zastosować w swojej codziennej pracy:
    • Stosuj język korzyści, przekonuj odbiorców do konkretnego działania.
    • 3 najpopularniejsze formuły copywriterskie do zastosowania od zaraz – ćwiczenie.
  • Czym jest Chat GPT i jak z nim rozmawiać:
    • 7 rzeczy, w których Chat GPT może Cię wesprzeć w Social Media.
    • Co Chat GPT może zrobić dla Ciebie na etapie pisania?
    • Jak najskuteczniej wykorzystać Chat GPT – dodatkowe wtyczki i ich użycie.
    • Jak skutecznie rozmawiać z Chatem GPT – Prompt Engeneering.
    • Analiza kilku gotowych wzorów promptów do zastosowania od zaraz.
    • Przepis na stworzenie idealnego prompta.
  • Czas na pytania.

Uwagi!

  • Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
  • Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 5-6 projektów, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.
  • Program szkolenia będzie aktualizowany wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymają 2-tygodniowy bezpłatny serwis poszkoleniowy.
Beata

Beata Tomaszek

Beata Tomaszek

Beata Tomaszek – absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online,  w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji  w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm  i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Narodowego Centrum Kultury, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie.

Cena promocyjna: 1870 zł zw. VAT*/osoba – obowiązuje przy zgłoszeniu co najmniej 2 osób

Cena standardowa: 1970 zł zw. VAT*/osoba

Ceny zawierają: szkolenie, materiały szkoleniowe, certyfikat, przerwy kawowe, obiad.

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w ostatnim dniu szkolenia.

Kraków, dokładne miejsce szkolenia zostanie podane na 7 dni przed szkoleniem

POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA


Jak wykorzystać trendy 2024 do komunikacji i promocji instytucji publicznej w social media – Facebook, Instagram, Canva, Chat GPT

Czas trwania: 3 dni
Harmonogram: 3-4 czerwca 2024 r., godz. 10.00-16.00
Miejsce: Kraków

Cena promocyjna: 1870 zł zw. VAT*/osoba – obowiązuje przy zgłoszeniu co najmniej 2 osób

Comments are closed