Jak wykorzystać potencjał Facebooka, Instagrama, Tik Toka do promocji instytucji publicznej – warsztaty z tworzenia treści i grafik
1. Jak w pełni wykorzystać potencjał Facebook’a do promocji instytucji:
- przedstawię kilka ważnych danych ilościowych dotyczących przestrzeni online i użytkowników Facebooka dla Polski wraz z przedziałami wiekowymi,
- przyjrzymy się niezbędnym elementom budowania strony oficjalnej (cover photo, profil photo, CTA, nazwa użytkownika, informacje, ustawienia, moderacja komentarzy, role na stronie) oraz celom jakie sobie stawiamy budując fanpage wraz z ich weryfikacją,
- nauczę jak prowadzić fanpage: jak pisać angażujące treści i jak je planować (narzędzie Meta Business Suite) oraz co jeszcze w nim znajdziemy ważnego,
- przedstawię inspirujące przykłady postów z różnych instytucji publicznych,
- opowiem o zasadach jakimi rządzi się Facebook aktualnie (algorytm) i co teraz działa, co z czasem publikacji i różnorodnością oraz systematycznością działań,
- poznamy nowy format: rolki i opowiemy o jego potencjale oraz przyjrzymy się możliwościom jego wykorzystania dla jednostek samorządu terytorialnego w porównaniu z video formatem, który znamy od dawna,
- omówimy sobie inne formaty, które nadal dobrze działają – jak np. live, czyli transmisja na żywo, czy relacje, które mają również spory potencjał zasięgowy oraz angażujący,
- dowiemy się jak dzięki grupom zwiększać zasięg organiczny i jak je zakładać oraz wyszukiwać i dołączać do nich jako fanpage. Odpowiem też na pytanie – dlaczego warto pomyśleć o założeniu własnej grupy i jak ją prowadzić,
- omówimy często pojawiające się błędy przy tworzeniu postów na fanpage’u,
- opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB w promocji eventów i jak ograć wydarzenie, żeby przyniosło oczekiwany skutek,
- Canva.com dla Facebooka – mini-warsztat z tworzenia grafik, pokazów slajdów i oprawy graficznej dla FB.
- przeanalizuję kilka fanpage uczestników i dam konkretne wskazówki.
2. Dlaczego warto założyć i jak rozwijać profil na Instagramie – podczas warsztatów opowiem:
- o najważniejszych elementach profilu na Instagramie,
- dlaczego warto prowadzić profil instytucji na Instagramie,
- jakie są cechy charakterystyczne tej platformy – zasady działania, formaty,
- jak uzupełnić profil – poznamy jego elementy:
- jak stworzyć dobre bio,
- nazwa profilu a nazwa instytucji (imię, nazwisko)
- kluczowy link
- jak wykorzystać zapisane relacje (highlights)
- zdjęcie profilowe
- jak budować siatkę?
- jak dobierać #hashtagi i dlaczego są takie ważne,
- co wybrać – grafikę czy zdjęcie i dlaczego,
- czy warto łączyć Instagrama z Facebookiem,
- czy posty na Instagramie wymagają treści czy nie,
- jak tworzyć ciekawa Insta Story:
- z czego wynika tak duże zainteresowanie Instagramem,
- co możemy w nich komunikować,
- jakich aplikacji używać, żeby je uatrakcyjnić.
- czym są rolki (reelsy) i jak działają oraz czym różnią się od tradycyjnego video,
- jak wykorzystać Canva.com do tworzenia grafik i filmików na IG,
- jak korzystać z Meta Business Suite (FB) dla Instagrama.
3. Tik Tok i jego możliwości – tej części dowiesz się:
- kto korzysta z Tik Toka dzisiaj w Polsce – dane,
- na czym polega fenomen tej platformy,
- jak działa algorytm na Tik Tok,
- jak zacząć przygodę z Tik Tokiem i dlaczego warto,
- jak utworzyć konto na Tik Toku i jak je uzupełnić,
- dlaczego warto poznać regulamin Tik Toka,
- jak obserwować konto, lajkować, komentować, zapisywać czy przesyłać filmiki dalej,
- czym jest zakładka – obserwujesz, a czym – dla Ciebie,
- jak zacząć tworzyć filmy na TT, jak je dodać i opisać,
- czy do dobrego filmu potrzebny jest scenariusz,
- najczęstsze błędy na Tik Toku,
- jak wykorzystać Canva.com do tworzenia filmików,
4. Content marketing, webwriting – dowiesz się:
- jakiego języka używać w mediach społecznościowych, a czego unikać?
- jak pisać teksty do internetu, (na stronę www/do mailingu) i czym powinny się cechować,
- na czym polega moc nagłówków i stworzysz kilka swoich,
- jakie są programy do sprawdzania poprawności treści
UWAGA: prosimy uczestników o zabranie laptopów na warsztaty!
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Beata Tomaszek – absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 6 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed