Jak wykorzystać trendy 2024 oraz AI do komunikacji i promocji instytucji publicznej w social media – Facebook, Instagram, Canva, Chat GPT – Kraków
- Umiejętność wykorzystywania trendów 2024, które z nami zostaną na dłużej do wydobycia pełnego potencjału oficjalnej strony na Facebooku i Instagramie.
- Wiedza o aktualnie angażujących postach oraz nowościach, które już są lub pojawią się za chwilę i do czego można je wykorzystać.
- Umiejętność tworzenia różnorodnych postów również ze współtwórcami oraz ich publikacja lub planowania w Meta Business Suite.
- Wykorzystanie potencjału narzędzi, które oferuje Facebook tj. wydarzenia, grupy, transmisja na żywo, rolki i relacje – do jakich komunikatów używać każdej z nich
- Umiejętność stałego ulepszania komunikacji do swoich odbiorców dzięki analizie i wyciąganiu wniosków ze statystyk strony.
- Poznanie zasad prostej i zrozumiałej komunikacji z odbiorcami – jakiego języka używać, jakie tematy mogą interesować moją grupę odbiorców.
- Poznanie zasad tworzenia grafik, znaczenia kolorów czy fontów (czcionek) oraz wiedza jak je dobierać i dbać o spójność swojego wizerunku online.
- Umiejętność obsługi aplikacji Canva.com – od najprostszych do bardziej skomplikowanych projektów do różnorodnych potrzeb – ćwiczenia praktyczne.
- Poznanie darmowych baz zdjęć, muzyki i video, których można używać do tworzenia grafik.
- Uczestnicy nauczą się przygotowywać różne grafiki, które będą przyciągały wzrok i uwagę odbiorców przez co zwiększy się zasięg publikowanych materiałów. Poznają też możliwości wykorzystani AI (Sztuczna Inteligencja) w tworzeniu zdjęć/grafik również w Canva.com.
- Przyjrzenie się instrumentom tworzenia treści takim jak formuły copywriterskie, również w wykonaniu Chat GPT (wersja bezpłatna).
- Zobaczysz co to jest Chat GPT, jakie są jego zalety i wady oraz jak go możesz wykorzystać w codziennej pracy.
- Poznasz 3 formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz od razu zastosować w swojej pracy.
- Nauczysz się pisać skuteczne prompty, czyli polecenia do Chat GPT.
- Poznasz narzędzia i aplikacje sztucznej inteligencji do wykorzystania do tworzenia różnych treści (tekstów i grafik) w swojej pracy.
- Poznamy TRENDY 2024 roku w social media, które na pewno zostaną z nami na dłużej oraz przedstawię dane liczbowe dotyczące przestrzeni online oraz odbiorców omawianych platform.
- Zrobimy przegląd kluczowym elementów strony oficjalnej Facebooka (cover photo, profil photo, CTA) oraz Instagrama (bio, highlights, siatka, aktywny link).
- Wskażę NOWOŚCI, nowe funkcjonalności na obu platformach oraz sposoby na ich wykorzystanie do zwiększenia zasięgów oraz zaangażowania odbiorców.
- Zwrócę uwagę na znaczenie dopasowania grafik, video, rolek do wymogów platform, ale i komunikatów, które chcemy przekazać.
- Omówię różnorodność publikacji jakie aktualnie warto używać bardziej spośród dostępnych na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie) Facebooka oraz różnorodność publikacji i formatów na Instagramie (siatka – posty, video, reels oraz Insta Story). Przyjrzymy się możliwościom Meta Business Suite.
- Omówię składowe aktualnego algorytmu obu platform i wskażę działania, formaty treści, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
- Pokażę na przykładach jak pisać angażujące posty (składowe takich treści, CTA).
- Przyjrzymy się kilku popularnym i lubianym stronom na Facebooku i Instagramie – dyskusja, wymiana doświadczeń. Omówimy sobie kilka fanpage uczestników również.
- Uczestnicy dowiedzą się jak dzięki uczestnictwu w grupach zawierających naszych odbiorców można zwiększać zasięgi postów ze swojej strony na Facebooku. Odpowiem na pytanie jak i dlaczego warto zakładać grupy na Facebooku.
- Omówię potencjał Insta Story(relacje) i Reels(rolki) oraz hight lights na IG.
- Omówimy znaczenie i dobór # do zwiększenia zasięgów na IG i odpowiemy sobie, czy na FB warto ich używać.
- Jak efektywnie prowadzić oba konta jak planować komunikację, żeby się wzajemnie wspierała, uzupełniała, a nie powielała.
- Jak komunikować się w prosty, zrozumiały dla odbiorców sposób – jakiego języka należy dziś używać w social media.
- Jak angażować odbiorców? – magia CTA.
- Dlaczego warto zachęcać do pozostawania w kontakcie – dodawanie strony do ulubionych?
- Jak publikować zewnętrzne treści na Facebooku, a jak na Instagramie (artykuły, cytaty, posty z innych profili). Dlaczego warto to robić?
- Wskażę czym się różni hejt od krytyki, omówię procedury jakie można stworzyć na wypadek wystąpienia obu. Dlaczego pomoże nam w tym regulamin strony – przykład.
- Omówię narzędzia pomagające w prostej i zrozumiałej komunikacji w social media.
Materiały wizualne – kreacja w bezpłatnej wersji Canva.com oraz wykorzystanie formuł copywriterskich i Chat GPT do tworzenia różnorodnych treści do social media.
- Znaczenie przemyślanej i celowanej grafiki do promocji instytucji.
- Trendy w grafice na rok 2024.
- Wskażę zasady jakimi rządzą się dobrze przygotowane grafiki.
- Omówię znaczenie wymiarów grafik, kolorów oraz fontów i ich doboru jako elementu spójności komunikacji graficznej – przykłady i inspiracje.
- Przedstawię możliwości szybkiego (z szablonów Canva) wykonywania efektywnych i różnorodnych grafik przyciągających uwagę odbiorców.
- Budowanie własnego szablonu grafiki w oparciu o dostępne narzędzia Canva.com.
- Animowanie grafik, napisów i zdjęć – tzw. mikro ruchy w grafikach.
- AI w Canva – stwórz obraz jaki chcesz!
- Jak usunąć tło ze zdjęć i jak ich użyć do budowania grafiki.
- Rozpoznawanie koloru ze stron www w celu jego użycia u siebie – aplikacja.
- Przedstawię dodatkowe narzędzia do tworzenia grafik (bezpłatne bazy zdjęciowe i video, muzyczne, bazy ikon).
- Jakie treści są Ci potrzebne do tworzenia contentu np. video i do efektywnego działania w SM. (np. scenariusz do podcastów, do rolek). I jak może Ci w tym pomóc Chat GPT.
- Poznaj 3 efektywne formuły copywriterskie, z których korzystają profesjonaliści, budzących emocje i opartych na znajomości psychologii człowieka, które możesz zastosować w swojej codziennej pracy:
- Stosuj język korzyści, przekonuj odbiorców do konkretnego działania.
- 3 najpopularniejsze formuły copywriterskie do zastosowania od zaraz – ćwiczenie.
- Czym jest Chat GPT i jak z nim rozmawiać:
- Jak najskuteczniej wykorzystać Chat GPT do tworzenia treści, ale nie tylko.
- Jak skutecznie rozmawiać z Chatem GPT – Prompt Engeneering.
- Analiza kilku gotowych wzorów promptów do zastosowania od zaraz.
- Przepis na stworzenie idealnego prompta.
- Czas na pytania.
Po grafikach idziemy do treści pisanych:
Uwagi!
- Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
- Uczestnicy podczas warsztatu wykonają samodzielnie do 5-6 projektów, podczas których będą mieli możliwość przećwiczenia działań w Canva.com.
- Program szkolenia będzie aktualizowany wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
- Uczestnicy szkolenia otrzymają 2-tygodniowy bezpłatny serwis poszkoleniowy.
Beata Tomaszek – specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy
Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Cena standardowa: 2970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat, zakwaterowanie (2 noclegi w pokojach 2-osobowych), wyżywienie (8 grudnia: kolacja, 9 grudnia: śniadanie, przerwy kawowe, obiad, kolacja, 10 grudnia: śniadanie, przerwy kawowe i obiad).
Uwaga: dopłata za pokój 1-osobowy wysokości 200 zł za dwa dni
Cena bez zakwaterowania: 1970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat, obiady oraz przerwy kawowe w ciągu dwóch dni szkolenia tj. 9-10 grudnia.
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w ostatnim dniu szkolenia.
godz. 16.00-19.00 – przyjazd i zakwaterowanie
godz. 19.00 – kolacja
II dzień – 9 grudnia
godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00-17.00 – szkolenie
godz. 17.00-20.00 – czas wolny
godz. 20.00 – kolacja
III dzień – 10 grudnia
godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00 – zakończenie szkolenia i wyjazd
POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Comments are closed