Podstawy AI dla urzędników. Co warto wiedzieć i jak zacząć praktycznie korzystać? – Warszawa
Szkolenie realizuje wymaganie określone w art. 4 AI Act, mówiące o zapewnieniu, w możliwie największym stopniu, odpowiedniego poziomu kompetencji w zakresie AI wśród personelu podmiotów stosujących systemy AI.
Sztuczna inteligencja wchodzi szeroko do naszego życia zawodowego. Za kilka lat stanie się standardem podobnych do oprogramowania biurowego na komputerach.
AI nie zastąpi urzędników. Jednak osoby, które nie będą umiały z niej bezpiecznie korzystać, mogą zostać zastąpione bardziej kompetentnymi pracownikami.
Najważniejszy pierwszy krok
Aby zacząć praktycznie korzystać ze sztucznej inteligencji trzeba zrobić samodzielnie kilka kroków.
Na szkoleniu:
-
• pomożemy założyć bezpłatne konta w przydatnych serwisach AI (jeżeli jeszcze ich nie masz),
• przedstawimy trochę teorii i ważne zasady bezpiecznego korzystania ze sztucznej inteligencji,
• następnie przejdziemy do części praktycznej.
Gdy poczujesz, jak to działa, bez problemu zaczniesz samodzielnie używać sztucznej inteligencji.
Od razu po szkoleniu wykorzystasz zdobyte umiejętności, aby usprawnić wykonywanie swoich zadań służbowych.
Czego się nauczysz?
- Jak korzystać z Chat GPT, Copilot AI, Gemini AI i Perplexity AI oraz kilku innych użytecznych narzędzi?
- W jakich czynnościach mogą one pomóc?
- Jak konstruować komendy, które dadzą przydatne odpowiedzi?
- Jak unikać ryzyka i bezpiecznie korzystać z AI?
- Zakładanie bezpłatnych kont w serwisach AI.
- Sposoby udostępniania konwersacji.
2. Teoria: wprowadzenie do AI.
- Czy sztuczna inteligencja myśli?
- Szanse i ryzyka związane z korzystaniem z AI.
- Zasady właściwego wykorzystania AI w podmiocie publicznym. Wytyczne Ministerstwa Cyfryzacji
- AI i prawa autorskie. Czy możemy wykorzystywać i wykrywać teksty napisane przez sztuczną inteligencję?
- Techniki efektywnego promptowania – czyli jak pisać komendy, aby otrzymać wartościowe rezultaty?
- Bazy gotowych komend.
3. Praktyka: część warsztatowa – praca własna pod kierunkiem trenera.
- AI jako doradca lub nauczyciel. Trudny interesant, klient, przełożony, podwładny. Jak prosić o podwyżkę, jak odmawiać podwyżki?
- Inteligentna wyszukiwarka. Znajdź informacje, które nie pojawiają się w zwykłych wyszukiwarkach.
- Opracowanie tekstów. Podanie źródeł i odnośników. Czy AI może halucynować?
- Prosty język urzędowy z wykorzystaniem AI.
- Pomoc w sprawach prawnych. Dlaczego trzeba zachować najwyższą ostrożność?
- Opracowanie wzorów dokumentów.
- Praca na dokumentach. Streszczenia, analizy, wyłuskiwanie informacji.
- Zadania zgłoszone przez uczestników w ankiecie przedszkoleniowej.
- Profesjonalne tłumaczenia dokumentów i materiałów.
- Generowanie obrazów.
4. Podsumowanie i dyskusja
- Dyskusja: czy jest potrzebna polityka wykorzystania narzędzi AI w jednostce?
- Podsumowanie, które narzędzia mogą usprawnić pracę w poszczególnych obszarach.
Uwaga: do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
Formuła warsztatowa
Szkolenie będzie z dużą liczbą praktycznych ćwiczeń.
Badanie potrzeb szkoleniowych
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają do wypełnienia anonimową ankietę, która pozwoli lepiej dostosować część warsztatową do ich indywidualnych potrzeb.
Zaświadczenie
Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia, które będzie dowodem na zdobycie nowych kompetencji w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy urzędnika.
Materiały
Uczestnicy otrzymają w formie elektronicznej (PDF):
- prezentację,
- materiały ze wzorcami efektywnych komend,
- kopie ciekawych komend wypracowanych na szkoleniu.
Maciej Wnuk
Autor „Dekalogu wykorzystania sztucznej inteligencji w urzędzie”.
Entuzjasta nowoczesnych narzędzi w sektorze publicznym, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na przestrzeganie obowiązujących przepisów i zasad.
Ponad 14 lat doświadczenia w administracji rządowej i samorządowej. Przez kilka lat zajmował się praktyczną modernizacją sektora publicznego i zarządzaniem zmianą na poziomie ministerstwa. Najbardziej znany jako specjalista w zakresie zgodności i antykorupcji.
Wykorzystuje dostępne narzędzia AI w swojej pracy. Bada szanse i ryzyka ich wykorzystania w sektorze publicznym na poziomie indywidualnego pracownika.
Cena szkolenia: 970 zł zw. VAT*/osoba
Cena zawiera: szkolenie, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat-wydruk, przerwy kawowe, obiady.
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w ostatnim dniu szkolenia.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się Dworzec Centralny, Stacja SKM i WKD oraz Stacja Metra Centrum. Przy budynku znajdują się przystanki autobusowe oraz tramwajowe.
A: 109, 131, 160, 174, 227, 501, 504, 518, 519, 522, 525, 700
T: 7, 9, 10, 17, 22, 24, 33
Metro: Metro Centrum
SKM i WKD: Przystanek Warszawa Śródmieście
Pozostałe atuty lokalizacji to doskonałe połączenie z innymi częściami miasta, 5 minut spacerem
do Dworca Centralnego, 20 minut jazdy samochodem od Lotniska Chopina.
POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Comments are closed