Postępowanie skargowe jako narzędzie zapewniania dostępności
- Zapoznanie uczestników z procesem postępowania skargowego w kontekście zapewniania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, w zgodzie z Ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Polska).
- Wskazanie, jak skutecznie korzystać z tego narzędzia w celu poprawy dostępności w różnych instytucjach.
- Omówienie Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Wyjaśnienie, jakie instytucje są zobowiązane do zapewniania dostępności i jakie standardy muszą spełniać.
- Dyskusja grupowa: Jakie wyzwania związane z dostępnością występują w instytucjach uczestników?
2. Proces postępowania skargowego krok po kroku.
- Jak złożyć skargę dotyczącą braku dostępności?
- Omówienie procedur instytucji przyjmujących skargi: od momentu złożenia do rozwiązania.
- Terminy rozpatrywania skarg i możliwe środki zaradcze.
3. Najczęstsze problemy i wyzwania w postępowaniu skargowym.
- Jakie są najczęściej zgłaszane skargi? Przykłady realnych przypadków.
- Bariery w realizacji postępowania skargowego i jak je rozwiązać.
4. Jak postępowanie skargowe może pomóc instytucji.
- Monitorowanie liczby skarg
- Najczęstsze powody składania skarg
- Co jeżeli nie ma skarg?
5. Podsumowanie i pytania.
Magdalena Dydyszko
Uczę jak w sektorze usług skutecznie zbudować pozytywne i przyjazne relacje z klientem z niepełnosprawnością wzroku, słuchu lub z niepełnosprawnością ruchu. Swoją wiedzę zbudowałam w oparciu o doświadczenia, które zdobyłam w sektorze usług elektronicznych i sektorze transportu kolejowego. Łączę je ze znajomością Polskiego Języka Migowego (PJM). Dzięki temu mogę dzielić się swoim unikalnym doświadczeniem jak mówić uniwersalnie aby być globalnie.
Jestem:
- Absolwentką Akademii Trenerów i Trenerek.
- Liderką społeczną oraz kreatorką ogólnopolskiego forum partnerstwa biznesu i nauki „Sensorycznie i na serio”.
- Laureatką nagrody Lista 100 za szczególne zasługi dla rozwoju kompetencji cyfrowych.
- Współautorką standardu i elektronicznego narzędzia oceny poziomu dostępności komunikacyjnej i architektonicznej przedsiębiorstwa i urzędu (https://baforum.pl/ankieta-dostepnosci).
- Konsultantką i mentorką w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej lub architektonicznej w firmie Kompetencje na Plus.
Od 2015 r. działam na rzecz inkluzywności, dostępności, rozwoju oraz zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami przez organizacje lub firmy. W latach 2020 – 2023 Koordynatorka ds. dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Od 2023 specjalistka ds. rozwoju różnorodności i inkluzywności w mBanku.
Jestem trenerką, która specjalizuje się i może Ci pomóc w:
- aktywnej i skutecznej komunikacji z klientem ze szczególnymi potrzebami,
- stosowaniu standardów dostępności architektonicznej oraz komunikacyjnej w organizacji,
- analizie dostępności organizacji czy firmy oraz opracowaniu rekomendacji.
Przygotowuję oraz realizuję szkolenia otwarte i zamknięte (stacjonarne oraz online). Przeprowadziłam szkolenia zamknięte dla pracowników centrali Narodowego Funduszu Zdrowia, Oddziału Świętokrzyskiego NFZ, Oddziału Wielkopolskiego NFZ i Sądu Okręgowego w Łodzi.
Jestem ekspertką i doradczynią, która weryfikuje i opiniuje standardy dostępności komunikacyjnej i architektonicznej organizacji. Wspieram merytorycznie i organizacyjnie kampanie informacyjne, wydarzenia medialne, konferencje oraz spotkania robocze, które dotyczą komunikacji i współpracy z klientem z niepełnosprawnością słuchu, wzroku lub z niepełnosprawnością ruchu. Znam wyzwania, z którymi możesz się mierzyć na co dzień i potrafię je rozwiązać.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed