Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Prawo zamówień publicznych dla początkujących

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Przekazanie uczestnikom szkolenia praktycznych informacji dotyczących udzielania zamówień publicznych oraz przekazanie informacji o możliwych sposobach rozwiązywania problemów najczęściej występujących przy udzielaniu zamówień publicznych prowadzonych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  • Uzyskanie wiedzy nt zasad przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wprowadzonych ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.),
  • Pozyskanie praktycznych informacji jak interpretować i stosować nowe przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Wskazanie elementów procedury trybu podstawowego, których niewłaściwe zastosowanie zagrożone jest odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
  • Uzyskanie informacji nt. praktyki prowadzenia negocjacji w procedurze trybu podstawowego.
  • Pozyskanie przykładowych zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia związanych z trybem podstawowym oraz doborem kryteriów oceny ofert po nowelizacji Prawa zamówień publicznych dla trybu podstawowego.
  • Zaprezentowanie uczestnikom zmian jakie warto wprowadzić w regulaminach udzielania zamówień publicznych o wartości równej lub wyższej niż 130.000 zł.
  • Warsztatowa forma szkolenia zapewni możliwość dyskusji z prowadzącym nt. zasad udzielania zamówień publicznych.

A. Szacowanie wartości zamówień publicznych.

  1. Plan zamówień – wymogi formalne i praktyka sporządzania planu zamówień.
  2. Szacowanie wartości zamówień – metodyka postępowania ze względu na wartość i przedmiot zamówienia.
  3. Jak udokumentować należytą staranność oszacowania wartości zamówienia?
  4. Obowiązkowa analiza przed wszczęciem zamówienia – znaczenie dialogu z wykonawcą.

B. Zasady udzielania zamówień publicznych.

  1. Progi stosowania Prawa zamówień publicznych.
  2. Omówienie trybów udzielania zamówień publicznych określonych ustawą Prawo zamówień publicznych.
  3. Najczęściej stosowany tryb udzielania zamówienia publicznego – tryb podstawowy dla zamówień klasycznych o wartości poniżej progów unijnych. Zakres stosowania trybu podstawowego.
  4. Zasady prowadzenia postępowania w nowo wprowadzanym trybie podstawowym (dotychczas przetarg nieograniczony):
    • Opis przedmiotu zamówienia.
      • Zasady opisu przedmiotu zamówienia, czyli jak spełnić wymogi ustawy Prawo zamówień publicznych dokonując zakupu o pożądanej jakości.
      • Pojęcie ofert równoważnych i metody opisu równoważności przedmiotu zamówienia.
      • Czego nie wolno robić opisując przedmiot zamówienia – kazusy, przykłady naruszeń obowiązujących zasad opisu przedmiotu zamówienia.
    • Specyfikacja Warunków Zamówienia – już nie SIWZ – zmiany w opisie przedmiotu zamówienia, ustalanie warunków udziału w przetargu oraz kryteriów oceny ofert. Zmiany w zakresie wadium w postępowaniu.
    • Publikacja ogłoszenia oraz udostępnianie dokumentów zamówienia – nowe zasady postępowania.
    • Kontakty Zamawiającego z Wykonawcami – wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, terminy składania wniosków, zmiana treści dokumentów zamówienia przez Zamawiającego w toku postępowania.
    • Prowadzenie postępowania w formie elektronicznej.
    • Dokumenty i oświadczenia przedkładane przez Wykonawcę w postępowaniu. Ważność dokumentów, zasady uzupełniania. Podmiotowe środki dowodowe.
    • Przesłanki obligatoryjne wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
    • Przesłanki fakultatywne wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
    • Badanie i ocena ofert, dokumenty i oświadczenia w postępowaniu oraz uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych.
    • Nowe przesłanki odrzucenia oferty w postępowaniu.
    • Udzielenie zamówienia publicznego / unieważnienie postępowania – przesłanki.

C. Kryteria oceny ofert.

  1. Skutki zmiany przepisów ustawy PZP w zakresie zasad ustalania kryteriów oceny ofert.
  2. Kiedy w praktyce udzielania zamówień cena może być jedynym kryterium oceny ofert.
  3. Jak ustalić i uzasadnić racjonalność wag (znaczenia) przyjętych kryteriów oceny ofert.
  4. Jak uniknąć zarzutu formułowania kryteriów pozornych w zamówieniach publicznych.

D. Umowa w sprawie zamówienia.

  1. Umowy w nowym stanie prawnym: kluczowe zapisy, treści obowiązkowe w umowie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, klauzule niedozwolone, aneksowanie umów, waloryzacja wynagrodzeń, podwykonawstwo i regulacje podwykonawstwa w umowie, odstąpienie od umowy lub jej unieważnienie.
  2. Miarkowanie kar w umowie o wykonanie zamówienia publicznego – analiza struktury kar w umowach o zamówienie publiczne.

E. Środki ochrony prawnej.

  1. Okoliczności stosowania odwołań w zamówieniach poniżej i powyżej „progów unijnych“.
  2. Jak postępować w przypadku otrzymania odwołania.
  3. Uczestnicy postępowania odwoławczego – omówienie procedury przebiegu rozprawy przed KIO i zasady taktyki procesowej.
Interaktywne zajęcia w formie wykładu prowadzonego na podstawie prezentacji i materiałów dydaktycznych przekazanych uczestnikom szkolenia, wzbudzanie aktywnej postawy uczestników poprzez motywowanie do dyskusji, odpowiedzi na pytania uczestników wraz z bieżącą konsultacją zgłoszonych w trakcie szkolenia problemów.

Marek Okniński

Od 1995 r. zajmuje się udzielaniem zamówień publicznych, w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego ale również w: jednostkach kultury, sportu, służby zdrowia, administracji państwowej oraz spółkach Skarbu Państwa.

Autor komentarzy i porad z zakresu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych publikowanych między innymi w Dzienniku Gazecie Prawnej, Serwisie Administracyjno – Samorządowym, wydawnictwach Gazety Wyborczej (portal Komunikaty.pl.).

Prowadzi wykłady z zakresu zamówień publicznych między innymi w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (między innymi dla logistyków i zakupowców), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym (SWPS) w Warszawie.

Posiada doświadczenie we wdrażania elektronicznych procedur zakupowych pod Prawem zamówień publicznych. Między innymi wdrażał procedury elektronicznych zamówień publicznych w zakresie aukcji elektronicznej w jednostkach podległych Miastu Stołecznemu Warszawa a w szczególności Urzędu m. st. Warszawy.

Audytor współpracujący z Biurem Kontroli Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych przez jednostki kultury. Pełnomocnik przed Krajową Izba Odwoławczą w kilkunastu sprawach rocznie dotyczących w szczególności zamówień na roboty budowlane i usługi. Posiadający wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu zamówień publicznych uzyskanym między innymi jako Dyrektor Biura Zamówień Publicznych TVP S.A., Dyrektor Biura Zamówień Publicznych Urzędu m. st. Warszawy.

Od 2005 r. Rzeczoznawca zamówień publicznych Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Rzeczoznawców i Konsultantów Zamówień Publicznych.

Wyróżniony przez kapitułę Konkursu organizowanego przez Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w kategorii „Nowe podejście do zamówień publicznych”. Prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych, które po zdaniu egzaminu państwowego nadają tytuł zawodowy specjalista zamówień publicznych. Prowadzi webinaria z zakresu zamówień publicznych.

Przeszkolił m.in.: Dolnośląski Urząd Wojewódzki, Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Hydrobudowę Gdańsk, 25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku, 26 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Zegrzu, 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Zgierzu oraz 32 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Zamościu.

5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.

Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.


Wyślij zapytanie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Temat wiadomości (wymagane)

    Treść wiadomości (wymagane)

    W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


    Prawo zamówień publicznych dla początkujących

    Czas trwania: 1 dzień
    Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta
    Miejsce: siedziba Klienta lub inne miejsce wskazane przez Klienta

    Comments are closed