Skuteczna komunikacja, przeciwdziałanie i rozwiązywanie konfliktów
Cele szczegółowe:
- Zdobycie wiedzy na temat zasad skutecznej komunikacji.
- Diagnoza własnego typu psychologicznego.
- Zdobycie wiedzy na temat rozpoznawania typów psychologicznych i wykorzystywanie tej wiedzy w praktyce.
- Identyfikowanie problemów w komunikacji – zapobieganie konfliktom.
- Poznanie technik radzenia sobie z konfliktem.
- Wypracowanie standardów współpracy i komunikowania się w zespole.
- Wykorzystanie asertywnej komunikacji w trudnych rozmowach.
- Diagnoza mocnych stron i obszarów do rozwoju w zakresie komunikowania się z innymi.
- Przetrenowanie w praktyce technik komunikacyjnych.
- Eliminacja błędów w komunikacji.
- Mniejsza ilość konfliktów, których podłożem są błędy w komunikacji.
- Lepsza atmosfera w zespole i większa efektywność pracy zespołowej.
- Model komunikacji czyli w jaki sposób się komunikujemy.
- Zasady skutecznej komunikacji.
- Techniki dopasowania do rozmówcy zwiększające skuteczność komunikatu – dostrojenie do rozmówcy na różnych poziomach.
2. Błędy w komunikacji.
- Diagnoza błędów.
- Kanały komunikacyjne a przyczyny niejasności i nieporozumień w procesie komunikowania się.
- Sposoby radzenia sobie z błędami w komunikacji.
- Blokady komunikacyjne, jako potencjalne źródło konfliktów.
- Sposoby eliminacji blokad.
- Komunikacja w trudnych sytuacjach interpersonalnych.
3. Komunikacja w zespole a efektywność pracy zespołowej.
- Obieg informacji w zespole.
- Zasady przepływu informacji.
- Autodiagnoza skuteczności własnego zespołu.
- Budowanie pozytywnej atmosfery w zespole.
- Postawy utrudniające pracę w zespole.
4. Typy psychologiczne.
- Diagnoza własnego typu psychologicznego – test.
- Jak rozpoznać typ psychologiczny u innych – wskazówki rozpoznania.
- Wykorzystanie wiedzy o typach psychologicznych do budowania współpracy, skutecznej komunikacji i przeciwdziałania konfliktom.
5. Rozwiązywanie konfliktów.
- Źródła konfliktów w organizacjach.
- Komunikacja dla porozumienia. Asertywna komunikacja kluczem do przeciwdziałania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
- Techniki asertywne.
- Style reagowania na konflikt.
- Metody rozwiązywania konfliktów.
Katarzyna Majewska – psycholog, trener, menedżer
Od 2000 roku pracuje jako trener szkoleń miękkich, od 2006 roku jako trener biznesu. Szkoli trenerów, menedżerów, urzędników, sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Przeszkoliła setki osób z zakresu pracy zespołowej i budowania efektywnych zespołów, wspiera także menedżerów w zarządzaniu zespołami. Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada certyfikat NLP – Practitioner wydany przez Instytut Miltona H. Eriksona z Berlina. Ukończyła Podyplomowe Studia z zakresu Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Prowadzi szkolenia komercyjne i współfinansowane przez EFS (otwarte i zamknięte). Od 2011 roku jest kierownikiem ds. szkoleń wewnętrznych oraz trenerem zespołu szkoleniowców w sieci handlowej z branży FMCG, gdzie jej głównym zadaniem jest budowanie i rozwój zespołu szkoleniowców, rozwija ich umiejętności trenerskie oraz dba o przestrzeganie standardów pracy. Przy współpracy z firmami zewnętrznymi przygotowuje także szkolenia e-learningowe (w tym projekty grywalizacyjne) dla pracowników sklepów. Prowadzi także szkolenia dla kierowników sklepów oraz dla przyszłych właścicieli sklepów. Przeprowadziła szkolenia m.in. dla: Altadis Polska S.A, Przedsiębiorstwo Handlowe Arko Sp. z o.o, Arvato Services, Avans Centrum-Zachód Sp. z o.o., Bridgestone Poznań Sp. z o.o., Grene, Hart-Rol, Hellmann, INFOR Sp. z o.o., Worldwide Logistics Polska, Intermarche, Henkel, Hortino Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk Sp. z o.o., Josera Polska Sp. Z o.o., JJ Power, Krzyżanowcy Sp. z o.o., Martin Bauer Sp. z o.o., Mlekovita, Nutricia Sp. z o.o., SCA PR Polska, Sitel Contact Center Outsourcing, Starsen Sp. z o.o., Tarczyński S.A, Trenkwalder & Partner Sp. z o.o., Wheelabrator Sp. z o.o, Wolters Kluwer, Żabka Polska S.A, Pomorski Urząd Wojewódzki, Powiatowe Urzędy Pracy (Wolsztyn, Nowy Tomyśl, Śrem, Kamień Pomorski, Myślibórz, Lubin, Kołobrzeg, Świnoujście, Rawicz, Gostyń, Krosno Odrzańskie), Ministerstwo Gospodarki, Urząd Marszałkowski w Łodzi, Urząd Gminy w Żukowie, Urząd Gminy Ujazd, Urząd Gminy Ładzice, Sąd Rejonowy w Elblągu.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed