Jak promować Urząd Pracy i budować jego wizerunek w mediach społecznościowych
Korzyści ze szkolenia:
- uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online,
- przedstawienie liczących się platform mediów społecznościowych, ich możliwości i ograniczeń.
Uczestnicy dowiedzą się:
- jakie są możliwości i zasoby online oraz jak z nich korzystać,
- jak poruszać się w onlin’ie i dobierać narzędzia do konkretnych celów,
- jak poruszać się po przestrzeni online, również w media społecznościowe, w celu komunikacji ze swoimi odbiorcami, promocji projektów, wydarzeń oraz marki instytucji,
- jakie mają możliwości poszczególne platformy media społecznościowe oraz jak na nich działać efektywnie,
- jak ułatwiać sobie zadania przy pomocy dodatkowych narzędzi online.
Cele szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z możliwościami działań online, w tym w mediach społecznościowych, i umiejętnego połączenia kilku różnych narzędzi do osiągnięcia wyznaczonych celów.
Program warsztatów:
- Przegląd i omówienie możliwości działań online oraz obowiązujących trendów marketingu online na rok 2024.
- Jak się komunikować dzisiaj z odbiorcami – czym jest efektywna komunikacja?
- Czy znasz swoich odbiorców? – ćwiczenie.
- Dlaczego wyznaczanie celów ma znaczenie (metoda SMART-ER) – ćwiczenie.
- Media społecznościowe – funkcjonalności, działanie, efekty:
- od czego zacząć działania w social media,
- jak i dlaczego przygotować plan działań oraz komunikacji,
- jak zorganizować i usprawnić pracę na kilku platformach,
- jak pokolenie Z korzysta z mediów społecznościowych – jak do nich dotrzeć,
- jakie treści tworzyć dla pokolenia Z,
- jak zaciekawiać treścią i dlaczego różnorodność jest efektywna.
- Inne możliwości promocji: influencer marketing, podcasting, webinaria, video edukacyjne.
Korzyści dla uczestników:
- Umiejętność utworzenia strony (fanpage) na od podstaw oraz uzupełnienia o niezbędne elementy graficzne i informacyjne.
- Tworzenie różnorodnych postów, ich planowanie w Meta Business Suite i udostępnianie w grupach.
- Tworzenie relacji.
- Tworzenie wydarzeń.
- Tworzenie live.
- Tworzenie rolek ze zdjęć.
- Umiejętność tworzenia prostych grafik w Canva.com.
- Sposoby na wykorzystanie potencjału wydarzenia, grup, transmisji na żywo i innych postów.
Cel szkolenia:
Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności do działania z zakresu obsługi funkcjonalności bezpłatnych Facebooka w zakresie strony oficjalnej, czyli fanpage.
Podczas warsztatów:
- Kto jest użytkownikiem Facebooka w Polsce dzisiaj?
- Co trzeba ustalić przed założeniem fanpage?
- Jak utworzyć fanpage do profilu osobistego?
- Jak utworzyć fanpage Urzędu Pracy w Managerze Firmy?
- Pierwsze kroki na nowym fanpage:
- uzupełnimy cover photo, które uprzednio przygotujemy w Canva.com (krótkie szkolenie z podstaw Canva.com),
- wstawimy profil photo,
- uzupełnimy przycisk CTA,
- uzupełnimy informacje o Urzędzie,
- omówimy ustawienia – role na stronie, wiadomości, połączenia z innymi platformami, blokowanie użytkowników, różne możliwości ustawień fanpage.
- Omówimy różnorodność publikacji, jakie są aktualnie dostępne na fanpage:
- różnorodne posty, link post, video, live, pokaz slajdów, infografika, cykl, promocja wydarzenia, relacja 24h, rolka czyli tzw. Reels, live, wydarzenie.
- Przyjrzymy się algorytmowi i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów.
- Pokażę jak sprawnie prowadzić stronę na FB:
- jak pisać angażujące różnorodne posty,
- i jak je planować (narzędzie Meta Business Suite),
- gdzie sprawdzać wyniki (statystyki).
- Omówimy język, jakim warto komunikować się z odbiorcami dzisiaj.
- Przedstawię inspiracje z innych stron Facebook z różnych sektorów.
- Powiem jak dzięki grupom zwiększać zasięg, jak je zakładać i wyszukiwać.
- Opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć oraz promować, żeby event został zauważony (proces promocji projektu, eventu).
- Opowiem jak wykorzystać Chat GPT do tworzenia postów.
- Będzie też czas na dyskusję, wymianę i odkrywanie nowych możliwości – wspólnie.
- Szkolenie warsztatowe, pełne ćwiczeń dla uczestników.
Korzyści ze szkolenia:
umiejętność efektywnego poruszania się po Instagramie: tworzenia angażujących postów, przyciągających uwagę zdjęć/grafik do postów, tworzenie różnorodnych publikacji. Wykorzystanie potencjału Insta Story (relacje), Reels (rolek) i siatki na Instagramie.
Cele szkolenia:
przekazanie wiedzy uczestnikom w zakresie obsługi funkcjonalności organicznych i Instagramie oraz w zakresie profilu instytucji.
Program:
Podczas warsztatów opowiem o tym:
- jakich odbiorców zyskasz na Instagramie – dane 2023
- co nam daje prowadzenie oficjalnego profilu na Instagramie,
- co wyróżnia Instagram – zasady działania, możliwości, formaty, strona wizualna.
- jak uzupełnić profil – poznamy jego elementy:
- znaczenie bio wraz z aktywnym linkiem (linktr.ee),
- zdjęcie profilowe,
- nazwa profilu a nazwa instytucji,
- zapisane relacje – czemu służą
- siatka/relacje, czyli Insta Story a Reels.
- czym jest siatka i co warto na niej publikować,
- czy posty na Instagramie wymagają treści czy nie,
- czy można prowadzić profil tylko w oparciu o grafiki,
- jak dobierać #hashtagi i dlaczego to takie ważne,
- czy warto łączyć Instagrama z Facebookiem,
- jak tworzyć ciekawe Insta Story:
- tu i teraz, częsty kontakt z instytucją,
- angażowanie odbiorców,
- opowiadanie historii zdjęciami wraz z muzyką oraz linkiem.
- czym jest Instagram Reels (rolki) – jak wykorzystać ten format efektywnie i zasięgowo dla instytucji,
- jak korzystać z Meta Business Suite dla Instagrama i co nam to ułatwia,
- jak działają poszczególne formaty, jak działa algorytm, jak działać żeby rozwijać profil,
- inspiracje – przykłady ciekawych kont na IG, przykłady postów, Insta Story i rolek.
Korzyści ze szkolenia:
umiejętność efektywnego wykorzystania programu graficznego Canva.com do tworzenia grafik do social mediów i nie tylko.
Cele szkolenia:
nauczenie uczestników jak tworzyć ciekawe, przyciągające uwagę grafiki zgodne z identyfikacją wizualną Urzędu Pracy w Internecie. Nauka tworzenia grafik (grafika statyczna, z animacją, pokaz slajdów, rolka, video) w darmowym programie graficznym online – Canva.com. Wskazanie dodatkowych narzędzi do obróbki graficznej.
Program:
Podczas szkolenia dowiecie się:
- dlaczego grafika jest dziś kluczowa – kilka zasad tworzenia dobrych grafik,
- jak działa Canva.com – omówienie funkcjonalności, możliwości narzędzia oraz wskazanie ich poprzez tworzenie grafiki online w trakcie omawiania przed zaproszeniem do ćwiczeń praktycznych,
- jak sprawdzić kolor pantone interesującego nas koloru na stronie www,
- jak dobrać fonty do swojej identyfikacji graficznej,
- gdzie szukać darmowych zdjęć i video,
- jak przygotować ciekawą grafikę do posta (formaty, składowe),jak przygotować spójne grafiki do projektów (wydarzenia, rekrutacja, nabór itd.),
- czym jest grafika do cyklu i jak ją zbudować,
- jak stworzyć grafikę do Insta Stories,
- jak tworzyć grafiki z animacjami, pokazy slajdów,
- jak tworzyć infografiki, (nie tylko w Canva.com),
- jak tworzyć wykresy oraz kody QR, prezentacje, plakaty, ulotki i inne formaty graficzne również do druku,
- jak usunąć tło ze zdjęcia i jak to wykorzystać,
- dodatkowe narzędzia, pytania, dyskusja.
Korzyści ze szkolenia:
umiejętność efektywnego poruszania się po Linkedin – w tym tworzenia angażujących treści, przyciągających uwagę grafik do postów, różnych rodzajów postów (artykuły) oraz Tik Tok – opartego na krótkich formach wideo.
Cele szkolenia:
przekazanie wiedzy uczestnikom w zakresie obsługi funkcjonalności organicznych na Tik Tok na profilach instytucji.
Program:
Tik Tok – z tej części dowiesz się:
- Kto jest dziś użytkownikiem Tik Toka w Polsce i w czym tkwi fenomen Tik Toka?
- Jak działa algorytm Tik Toka?
- Jak obserwować konto, lajkować, komentować?
- Czym jest zakładka „obserwujesz”, a czym „dla Ciebie”?
- Jak zacząć tworzyć filmy na TT? Jak je dodawać i opisywać?
- Czy do dobrego filmu potrzebny jest scenariusz?
- Czym są szablony dźwiękowe, duety i stitche?
- Pokażę inspirujących twórców z sektora publicznego i nie tylko.
- Wskażę najczęstsze błędy na Tik Toku.
- Przykłady, inspiracje, dyskusja.
Cel szkolenia:
- Nauczymy uczestników działania na YT od strony technicznej.
- Przedstawimy pomysły na filmy oraz działania promocyjne z nimi związane.
- Przedstawimy narzędzia ułatwiające te działania.
Program:
- Kto jest użytkownikiem tej platformy SM?
- Jak uzupełnić swój kanał YT? Grafika kanału, ikona kanału, opis, komentarze inne ustawienia.
- Po co nam zwiastun, jak go ustawić na stronie głównej?
- O czym warto pamiętać przy wgrywaniu nowego filmu?
- Jak tworzyć playlisty? I dlaczego to ważne.
- Jak zachęcać do subskrypcji kanału?
- Jak pozycjonować filmy na YT?
- Jaki content video tworzyć – rodzaje i formaty video
- Shortsy – czym są i jak je wykorzystać?
- Jak promować kanał marki na stronie www i innych platformach Social Mediowych?
- Praca wspólna: pomysły na filmy (burza mózgów, szukanie inspiracji, tworzenie konkretnej listy filmów).
Uwagi!
- Programy szkoleń będą aktualizowane wraz z ogłoszonymi zmianami na platformach.
- Do przeprowadzenia szkolenia niezbędne będą laptopy, prosimy uczestników o ich zabranie.
- Każdy z uczestników będzie mógł się skontaktować z trenerką w 7 dni po szkoleniu, a otrzyma wsparcie i pomoc, gdyby napotkał na problemy we wdrażaniu nabytej wiedzy.
Beata Tomaszek
Beata Tomaszek – absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet (www.tyibiznes.com.pl). Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańska, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Narodowego Centrum Kultury, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz certyfikat nadesłane na adres e-mail uczestnika.
Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wysłana na adres e-mail uczestnika.
Comments are closed