Zamówienia publiczne w dobie epidemii. Rozwiązywanie problemów związanych z udzielaniem i wykonywaniem zamówień. Tarcza antykryzysowa.
1. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
a. Ramy prawne. Dopuszczalne sposoby prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w celu zminimalizowania kontaktów osobistych. Różnie w postępowaniach „unijnych” i „krajowych”.
- Jak przeprowadzić sesję otwarcia ofert?
- Forma oświadczeń i dokumentów.
- Komunikacja z wykonawcami.
- Czy wszystko można objąć obligatoryjną elektronizacją?
b. Jak radzić sobie ze zmieniającą się rzeczywistością.
- Problem dostosowania opisu przedmiotu zamówienia oraz wzorca umowy do dynamicznie zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej i gospodarczej.
- Dezaktualizacja opz i wzoru umowy w okresie pomiędzy ogłoszeniem postępowania a składaniem ofert i zawarciem umowy.
- Zamówienie z wolnej ręki czy bez zastosowania ustawy? Szczególne rozwiązania w ustawie o COVID-19.
2. Tarcza antykryzysowa i rozwiązania dotyczące aktualnie wykonywanych zamówień publicznych.
a. Wpływ epidemii na realizację zamówień. Możliwe konsekwencje.
b. Dwie strony umowy. Nie tylko wykonawca ma obowiązki.
c. Tryb informowania o problemach związanych z realizacją umowy.
d. Analiza i rozpatrywanie zgłaszanych problemów. Czy termin zawarcia umowy ma znaczenie?
e. Środki naprawcze.
- Odstąpienie od naliczenia kar umownych.
- Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zakres możliwych zmian w umowie – zestawienie przepisów tzw. „tarczy antykryzysowej” i ustawy – Prawo zamówień publicznych.
f. Upadek umowy i jego konsekwencje. Kiedy wykonawca zaprzestanie realizacji kontraktu?
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Comments are closed