Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Zamówienia publiczne w instytucjach kultury. Jak wykorzystać ustawę – Prawo zamówień publicznych do efektywnego zarządzania instytucją kultury?

  • SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

1. Instytucja kultury jako zamawiający. Ograniczenia, szanse i zagrożenia związane ze stosowaniem ustawy – Prawo zamówień publicznych. Czy ustawa faktycznie ogranicza?

2. Wyłączenie obowiązku stosowania przepisów o zamówieniach publicznych dla zamówień, których przedmiotem są przedmiotem są dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej o wartości mniejszej niż progi unijne – szczegółowe omówienie przesłanki. Tzw. wyłączenie krajowe – art. 4d ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.

  • Wyjaśnienie podstawowych pojęć.
  • Zakres stosowania przepisu.
  • Kontrowersje związane z możliwościami jego szerszego stosowania w kontekście zgodności z prawem Unii Europejskiej.
  • Prawidłowe szacowanie wartości zamówień udzielanych w oparciu o „wyłączenia krajowe”.
  • Problem zamówień udzielanych w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – ryzyka i ich konsekwencje.

3. Przepisy o charakterze systemowym i ich wpływ na udzielanie zamówień przez instytucję kultury

  • Definicja oferty najkorzystniejszej w postępowaniach z zakresu działalności twórczej lub artystycznej.
  • Rola komisji przetargowej i zespołu do przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
  • Ograniczenie jawności w postępowaniach z zakresu działalności kulturalnej.
  • Zaostrzenie odpowiedzialności pracowników zamawiającego i rozszerzenie kręgu osób odpowiadających za uchybienie zasadzie bezstronności.
  • Warunki udziału w postępowaniu i kryteria wykluczenia wykonawców. Nowe możliwości weryfikacji doświadczenia konsorcjów i sposób ich efektywnego wykorzystania.
  • Udostępnianie potencjału podmiotów trzecich i fundamentalne zmiany w tym zakresie. Rola i znaczenie podwykonawców po nowelizacji.
  • Możliwość nowego sposobu podejścia do oceny ofert i weryfikacji spełnienia przez wykonawcę warunków udziału, w oparciu o art. 24aa ustawy.

4. Przesłanki uzasadniające stosowanie trybów innych niż przetarg nieograniczony i ograniczony. Przegląd uwarunkowań i możliwości z perspektywy instytucji kultury. Jak zgodnie z prawem uniknąć przetargu nieograniczonego?

  • Analiza przydatności poszczególnych trybów udzielania zamówień.
  • Analiza przesłanek zastosowania innych niż przetargi ograniczony i nieograniczony trybów udzielania zamówień.
  • Problematyka trybu zamówienia z wolnej ręki przy realizacji działań z zakresu kultury.

5. Konkurs jako sposób udzielenia zamówienia zaprojektowany dla zamówień o charakterze twórczym.

6. Likwidacja zamówień niepriotytetowych i wprowadzenie nowej kategorii – Zamówienia publiczne na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

  • Jak wykorzystać nowe regulacje dla uelastycznienia udzielania zamówień w działalności instytucji kultury?
  • Czym są zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi – katalog usług
  • Odrębności proceduralne przy udzielaniu zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

7. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i okoliczności uzasadniające jej zmiany.

  • Nowe regulacje ustawy – Prawo zamówień publicznych a zapewnienie elastyczności realizacji kontraktu.
  • Dopasowanie umowy do specyfiki realizowanych działań.
  • Zaostrzenie kryteriów.
  • Kiedy mogę odstąpić od stosowania ustawy? – analiza przesłanek dopuszczalności.
  • Zamówienia objęte wyłączeniem.
  • Podobieństwa i różnice w stosunku do aktualnego stanu prawnego.
  • Kontrowersje w wykładni przepisu.
Wykład, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania uczestników.

5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.

Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.


Wyślij zapytanie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Temat wiadomości (wymagane)

    Treść wiadomości (wymagane)

    W treści proszę podać miejsce, liczbę uczestników oraz ilość dni.


    Zamówienia publiczne w instytucjach kultury. Jak wykorzystać ustawę – Prawo zamówień publicznych do efektywnego zarządzania instytucją kultury?

    Czas trwania: 1 dzień
    Miejsce: siedziba Klienta lub inne miejsce wskazane przez Klienta
    Harmonogram: zgodnie z wytycznymi Klienta

    Comments are closed