Zamówienia publiczne w instytucjach kultury. Jak wykorzystać ustawę – Prawo zamówień publicznych do efektywnego zarządzania instytucją kultury?
1. Instytucja kultury jako zamawiający. Ograniczenia, szanse i zagrożenia związane ze stosowaniem ustawy – Prawo zamówień publicznych. Czy ustawa faktycznie ogranicza?
2. Wyłączenie obowiązku stosowania przepisów o zamówieniach publicznych dla zamówień, których przedmiotem są przedmiotem są dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej o wartości mniejszej niż progi unijne – szczegółowe omówienie przesłanki. Tzw. wyłączenie krajowe – art. 4d ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć.
- Zakres stosowania przepisu.
- Kontrowersje związane z możliwościami jego szerszego stosowania w kontekście zgodności z prawem Unii Europejskiej.
- Prawidłowe szacowanie wartości zamówień udzielanych w oparciu o „wyłączenia krajowe”.
- Problem zamówień udzielanych w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – ryzyka i ich konsekwencje.
3. Przepisy o charakterze systemowym i ich wpływ na udzielanie zamówień przez instytucję kultury
- Definicja oferty najkorzystniejszej w postępowaniach z zakresu działalności twórczej lub artystycznej.
- Rola komisji przetargowej i zespołu do przygotowania i przeprowadzenia postępowania.
- Ograniczenie jawności w postępowaniach z zakresu działalności kulturalnej.
- Zaostrzenie odpowiedzialności pracowników zamawiającego i rozszerzenie kręgu osób odpowiadających za uchybienie zasadzie bezstronności.
- Warunki udziału w postępowaniu i kryteria wykluczenia wykonawców. Nowe możliwości weryfikacji doświadczenia konsorcjów i sposób ich efektywnego wykorzystania.
- Udostępnianie potencjału podmiotów trzecich i fundamentalne zmiany w tym zakresie. Rola i znaczenie podwykonawców po nowelizacji.
- Możliwość nowego sposobu podejścia do oceny ofert i weryfikacji spełnienia przez wykonawcę warunków udziału, w oparciu o art. 24aa ustawy.
4. Przesłanki uzasadniające stosowanie trybów innych niż przetarg nieograniczony i ograniczony. Przegląd uwarunkowań i możliwości z perspektywy instytucji kultury. Jak zgodnie z prawem uniknąć przetargu nieograniczonego?
- Analiza przydatności poszczególnych trybów udzielania zamówień.
- Analiza przesłanek zastosowania innych niż przetargi ograniczony i nieograniczony trybów udzielania zamówień.
- Problematyka trybu zamówienia z wolnej ręki przy realizacji działań z zakresu kultury.
5. Konkurs jako sposób udzielenia zamówienia zaprojektowany dla zamówień o charakterze twórczym.
6. Likwidacja zamówień niepriotytetowych i wprowadzenie nowej kategorii – Zamówienia publiczne na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
- Jak wykorzystać nowe regulacje dla uelastycznienia udzielania zamówień w działalności instytucji kultury?
- Czym są zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi – katalog usług
- Odrębności proceduralne przy udzielaniu zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
7. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i okoliczności uzasadniające jej zmiany.
- Nowe regulacje ustawy – Prawo zamówień publicznych a zapewnienie elastyczności realizacji kontraktu.
- Dopasowanie umowy do specyfiki realizowanych działań.
- Zaostrzenie kryteriów.
- Kiedy mogę odstąpić od stosowania ustawy? – analiza przesłanek dopuszczalności.
- Zamówienia objęte wyłączeniem.
- Podobieństwa i różnice w stosunku do aktualnego stanu prawnego.
- Kontrowersje w wykładni przepisu.
Wykład, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania uczestników.
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Comments are closed