Zamówienia publiczne w praktyce pracy wójta/burmistrza/prezydenta
1. Szef jednostki samorządu terytorialnego jako kierownik zamawiającego.
2. Bezpieczny i prawidłowy nadzór nad pracą działu zamówień publicznych.
3. Uprawnienia i obowiązki kierownika zamawiającego wynikające z ustawy – Prawo zamówień publicznych.
4. Delegowanie uprawnień.
- a. Zakres delegacji i jej forma.
- b. Delegowanie uprawnień a odpowiedzialność kierownika zamawiającego.
5. Zewnętrzne usługi doradcze, czyli tzw. pomocnicze działania zakupowe.
- a. Pomoc zewnętrzna a przepisy prawa zamówień publicznych.
- b. Odpowiedzialność doradców.
- c. Umowa z doradcą – na co zwracać uwagę?
6. Komisja przetargowa i inne osoby zaangażowane w proces udzielania zamówienia.
- a. Rola komisji przetargowej.
- b. Relacja pomiędzy komisją przetargową a kierownikiem jednostki.
- c. Biegły w postępowaniu o udzielenie zamówienia – kiedy i w jakim celu powoływać. Odpowiedzialność biegłego.
- d. Dokumentowanie prac komisji.
7. Tworzenie planów zamówień publicznych przez dział zamówień i ich akceptacja przez kierownika zamawiającego.
- a. Podstawowe zasady łączenia i dzielenia zamówień – o co pytać i na co zwracać uwagę.
- b. Znaczenie planu dla prawidłowej pracy jednostki.
- c. Konsekwencje prawne przyjęcia planu.
- d. Zmiany planu zamówień publicznych.
8. Ogłaszanie postępowań a dostępność środków w budżecie – kiedy można ogłosić postępowanie bez wystarczającego zabezpieczenia środków w stosunku do jego wartości szacunkowej?
9. Efektywne dokonywanie rozstrzygnięć w postępowaniu:
- a. Wybór oferty, wykluczenia i odrzucenia – konieczność należytego uzasadnienia. Na co zwracać uwagę.
- b. Jak bronić się przed ofertami niewiarygodnymi?
- Efektywne odrzucenie oferty z ceną rażąco niską.
- Oferta stanowiąca czyn nieuczciwej konkurencji.
- c. Wykonawca wnosi odwołanie do Prezesa KIO, co robić?
- Analiza zasadności odwołania.
- Uwzględnienie odwołania jako środek obrony interesu zamawiającego.
- Co z kosztami sprawy i kto je ponosi?
10. Umowa w sprawie zamówienia publicznego – zawarcie i jej modyfikacje.
- a. Forma umowy i błędy zamawiających.
- b. Aneksowanie umów jako narzędzie elastycznego zarządzania kontraktem.
- c. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i możliwość jej zmian.
- Które elementy umowy mogą podlegać zmianom?
- Zmiany o istotnym charakterze istotnym.
- Zamówienia uzupełniające.
- d. Problem odpowiedzialności zamawiającego i jego kierownika za naruszenie zasad dokonywania zmian w umowach.
11. Kontrola prawidłowości udzielania zamówień publicznych w jednostce i współpraca z organami kontrolnymi.
- a. Przygotowanie dokumentacji do kontroli.
- b. Informowanie kontrolujących i udzielanie wyjaśnień.
- c. Informacja pokontrolna – jak odnieść się do zarzutów kontroli, czy kontrolujący ma rację?
5700 zł zw. VAT*/dzień szkolenia lub 5700 zł + 23% VAT/dzień szkolenia
*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, dojazd i zakwaterowanie wykładowcy.
Płatność: na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności.
Comments are closed