Szkolenia

"Szkolimy Najlepiej" - nasze szkolenia wyróżnia wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny. Zapraszamy do współpracy.

Zostań dobrym mówcą – retoryka i erystyka warsztaty dla administracji publicznej – Kraków

  • SZKOLENIE OTWARTE
Szkolenie jest skierowane do rzeczników prasowych, a także do osób pełniących funkcje publiczne np. sędzia, prezydent, burmistrz, starosta, wójt, sekretarz, radny oraz do pracowników, którzy są odpowiedzialni za kontakty z mediami, dialog społeczny, promocję urzędu i budowanie wizerunku.

1. Retoryka – historia i definicja.

  • Historyczne początki retoryki.
  • Źródłosłów i znaczenie terminu „retoryka”.
  • Mówca jako retor.
  • Praktyczne zastosowania i znaczenie retoryki.

2. Kultura słowa – poprawność gramatyczna.

  • Bogactwo w zakresie leksyki i frazeologii oraz zróżnicowania stylistyczne.
  • Poprawność wymowy (fraza, intonacja, akcent).
  • Regionalizmy.
  • Narządy mowy i ich czynności.
  • Błędy językowe.

3. Retoryka, erystyka i sofistyka.

  • Perswazja versus manipulacja.
  • Etyka słowa.
  • Retoryka jako sztuka.
  • Zasady retoryki klasycznej.

4. Rodzaje mów i wystąpień.

  • Etapy opracowania mowy:
    • INWENCJA – polega na znalezieniu tematu dla mowy,
    • KOMPOZYCJA – funkcjonalne ułożenie zebranego materiału,
    • ELOKUCJA – poprawne, jasne i ozdobne wysłowienie,
    • OPANOWANIE PAMIĘCIOWE,
    • WYGŁOSZENIE – DOBRE WYGŁOSZENIE jest jednym z gwarantów sukcesu mowy.

5. Formy i sposoby argumentowania.

  • Sylogizm.
  • Epicheremat.
  • Entymemat.
  • Dylemat.
  • Łańczusnik.
  • Indukcja.
  • Analogia.
  • Kolekcja argumentów.
  • Odpieranie zarzutów.
  • Sposoby odpierania zarzutów.

6. Zasady użycia form argumentacyjnych.

  • Zasada kontekstu perswazyjnego.
  • Zasada wielostronnego objaśnienia.
  • Zasada kumulowania technik argumentacyjnych.
  • Zasada struktury dialektyczno – logicznej.

7. Tranzycja i dygresja jako elementy wypowiedzi.

8. Paralelizm retoryczny i sposoby jego stosowania.

9. Elokucja jako eta postępowania retorycznego.

10. Retoryczne środki prezentacji.

11. Styl wypowiedzi.

  • Prosty/niski.
  • Wysoki/wyniosły.
  • Średni/umiarkowany.
  • Artystyczny.
  • Informacyjno–publicystyczny (medialny).
  • Urzędowy.
  • Naukowy.
  • Sakralny.
  • Zawodowy.
  • Potoczny.

12. Stylistyczne figury składniowe.

  • Inwersja.
  • Elipsa.
  • Powtórzenie:
    • Anafora,
    • Epifora,
    • Symploka,
    • Pierścień,
    • Paralelizm,
    • Zdanie rozkwitające.
  • Asyndetom.
  • Wykrzyknienie.
  • Antyteza.
  • Parenteza.
  • Amplifikacja.
  • Gradacja.
  • Apostrofa.
  • Pytanie.

13. Przekształcenia semantyczne i ich funkcje.

  • Epitet.
  • Porównanie.
  • Metafora.

14. Rodzaje przemówień.

  • Przemawianie do tłumu.
  • Prowadzenie obrad, narad, spotkań.

15. Koncepcja erystyki i zasady sporów wg Schopenhauera.

  • Chwyty i metody erystyczne.
  • Drogi przekonywania.
  • Rzetelne sposoby prowadzenia sporu.
  • Rzetelne techniki argumentacji.
  • Nierzetelne techniki argumentacji.
  • Taktyka pytań w sporze.
  • Dyskusja i jej rodzaje.
  • Sztuka stawiania pytań.
  • Typologia pytań.
  • Jak używać pytań w retoryce.
  • Pytania retoryczne.

16. Przygotowanie i wygłaszanie własnego przemówienia – warsztat.

  • Warsztat.
  • Wykład interaktywny.
  • Praca indywidualna.
  • Dyskusja moderowana.
  • Praca z kamerą.

Piotr T. Ruta

Piotr T. Ruta

Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant, doradca i mówca motywacyjny. Wykładowca na Studiach Podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.

Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation).

Łączy wiedzę i praktykę z obszaru etykiety biznesowej, umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media,

autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.

Od wielu lat prowadzi szkolenia przygotowane dla specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Premiera RP, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Urzędy Wojewódzkie: Dolnośląski, Kujawsko-Pomorski, Lubelski, Lubuski, Małopolski, Łódzki, Opolski, Podkarpacki, Podlaski, Pomorski, Śląski, Świętokrzyski, Warmińsko-Mazurski, Wielkopolski, Zachodniopomorski, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Urząd Miejski w Radomiu, Urząd Miasta Wejherowa, Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Urząd Miejski w Zabrzu, Urząd Miasta i Starostwo Powiatowe w Prudniku, Starostwo Powiatowe w Policach, Starostwo Powiatowe w Tczewie, Starostwo Powiatowe w Brzegu, Urząd Miasta Brzeg, Urząd Miejski w Lewinie Brzeskim, Gródków, Olszanka, Głuchołazy, Pakosławice, Skoroszyce, Powiatowy Urząd Pracy w Olecku, Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wlkp., Powiatowy Urząd Pracy w Mławie, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie, Powiatowy Urząd Pracy Pszczyna, Powiatowy Urząd Pracy w Prudniku, Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego, Powiatowy Urząd Pracy w Opolu, Powiatowy Urząd Pracy w Policach, Urząd Pracy m. st. Warszawy, MPWiK w m. st. Warszawie S.A., Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Olsztynie, Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, Izba Celna w Przemyślu, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Białymstoku, Urząd Miasta Krosna, Urząd Miejski w Zelowie, Urząd Gminy Rymanów, Urząd Miasta Iława i wielu innych.

I dzień – 5 sierpnia 2020 r. (środa)

godz. 16.00-19.00 – przyjazd i zakwaterowanie
godz. 19.00 – kolacja

II dzień – 6 sierpnia 2020 r. (czwartek)

godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00-17.00 – szkolenie
godz. 17.00-20.00 – czas wolny
godz. 20.00 – kolacja

III dzień – 7 sierpnia 2020 r. (piątek)

godz. 08.00-09.00 – śniadanie
godz. 09.00-10.30 – szkolenie
godz. 10.30-10.45 – przerwa na kawę
godz. 10.45-12.15 – szkolenie
godz. 12.15-12.30 – przerwa na kawę
godz. 12.30-14.00 – szkolenie
godz. 14.00-15.00 – obiad
godz. 15.00 – zakończenie szkolenia i wyjazd

Cena standardowa: 2170 zł zw. VAT*/osoba

Cena promocyjna: 1970 zł zw. VAT*/osoba – obowiązuje przy zgłoszeniu do 22 lipca

Ceny zawierają: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, zakwaterowanie (2 noclegi w pokojach 1 – osobowych), wyżywienie (5 sierpnia: kolacja, 6 sierpnia: śniadanie, przerwy kawowe, obiad, kolacja, 7 sierpnia: śniadanie, przerwy kawowe i obiad).

Cena bez zakwaterowania: 1000 zł zw. VAT

Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, obiady oraz przerwy kawowe w ciągu dwóch dni szkolenia tj. 6-7 sierpnia 2020 r.

*jeśli szkolenie jest finansowane, co najmniej w 70% ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku VAT.

Płatność na podstawie faktury z 7-dniowym terminem płatności. Faktura będzie wręczona uczestnikowi w dniu szkolenia.

Położony w niedalekiej odległości od centrum Krakowa Hotel Farmona Business & SPA to oaza spokoju pozwalająca na ucieczkę od turystycznego zgiełku miasta zarówno jego mieszkańcom, jak i przybywającym ze wszystkich stron świata turystom. Hotel powstał w zgodzie filozofią Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona tworząc miejsce o holistycznym podejściu do piękna, łączącym wypoczynek, bliskość natury i niezmącony spokój. Prywatny zielony park pełen pomników przyrody stanowi dopełnienie sielskiej atmosfery panującej w hotelu zapraszając jego Gości do relaksujących spacerów po urokliwych alejkach przy kojący dźwięku wody płynącej w fontannie.

Inspirację otoczeniem doskonale czuć również we wnętrzach Restauracji Magnifica znajdującej się na parterze hotelu. Zostało ono bowiem urządzone w kolorach nawiązujących do natury. Dopełnienie stanowi zaglądający przez okna park, który doskonale współgra z dwustronnym kominkiem i wodą nieśpiesznie spływającą po marmurowych kolumnach w restauracji. Karta dań restauracji opracowywana przez Szefa Kuchni kilka razy w roku bazuje na świeżych, lokalnych składnikach i sezonowych produktach, na bazie których powstają tradycyjne dania w niebanalnych odsłonach, a także pozycje z orientalnym twistem, nawiązującym do znajdującego się nad Restauracją balijskiego spa Farmona Wellness & SPA.

Przekraczając próg Balijskiego SPA, jego Goście w mgnieniu oka przeniosą się do świata orientu, gdzie szum strumyka biegnącego po kamiennej posadzce, aromaterapeutyczna woń naturalnych olejków eterycznych i relaksacyjna muzyka sprzyjają wyciszeniu i równowadze. Farmona Wellness & SPA zaprojektowane zostało zgodnie z chińskimi zasadami Feng Shui, a znajdujące się w nim meble zostały wykonane ręcznie, przez artystów na wyspie Bali, uznawanej za azjatycką stolicę SPA. Stamtąd pochodzi również wiele autorskich terapii opracowanych na bazie naturalnych produktów oraz tradycyjnych technik pochodzących z Azji.Hotel dzięki swemu położeniu stanowi również doskonały obiekt konferencyjno-biznesowy. Oprócz klasycznego zaplecza w postaci sali konferencyjnej z bezpośrednim wyjściem na taras gdzie, na świeżym powietrzu, uczestnicy spotkań mogą spędzić przerwę kawową, dysponuje położoną w samym sercu prywatnego parku altaną grillową wprost stworzoną do spotkań integracyjnych. Niewątpliwym wyróżnikiem tego miejsca w kontekście biznesu, są także integracje w SPA oraz zabiegi konferencyjne. Masaż w przerwie szkolenia? Czemu nie! Z pewnością pozwoli oczyścić umysł i nabrać energii do dalszych działań.


POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA


Zostań dobrym mówcą – retoryka i erystyka – warsztaty dla administracji publicznej

Czas trwania: 3 dni
Farmona Hotel Business & SPA
ul. Jugowicka 10c, 30-443 Kraków

5-7 sierpnia 2020 r.

Cena promocyjna: 1970 zł zw. VAT*/osoba – obowiązuje przy zgłoszeniu do 22 lipca

Comments are closed